Häst i hage blev skuren med kniv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Häst i hage blev skuren med kniv

Obs jag har inte anmält inlägget eftersom jag anser att det är bättre att det får stå kvar o visa nivån.
PL

Det var många bugningar, men jag hoppas du inser att vare sig jag, eller heller någon annan inte tror att det förekommer övergrepp på häst, som Cado vill ha det till.

Då kan man undra...dömd..avsuttet straff...kommer ut...därefter ska en privat samhällsmobb ta över, jag tycker det är fel, det finns andra vägar att ta.

Ja, hur Cado vill ha det till kan jag faktiskt inte svara på. Det kanske är diskussioner i tidigare trådar??

Jag kan bara inte heller förstå hur någon kan försvara något så till denna milda grad?

Jag ställer mig frågande ang avsuttet straff. Jag tror att det är så sjuka människor som ger sig på barn, djur, äldre så frågan är om dom är "botade" bara för att straffet är avtjänat?? Medicinerade kanske, men botade...

Har förövarna blivit dömda tycker jag att dom kan hängas ut...precis som Anders Eklund gjorde i fallet Engla. (Han namngavs ju tom innan domen)

I mina ögon kommer en sån som Anders Eklund aldrig ha avtjänat sitt straff!! Så dömande är jag!!

Mvh Lena

Ja, hur Cado vill ha det till kan jag faktiskt inte svara på. Det kanske är diskussioner i tidigare trådar??

Jag kan bara inte heller förstå hur någon kan försvara något så till denna milda grad?

Jag ställer mig frågande ang avsuttet straff. Jag tror att det är så sjuka människor som ger sig på barn, djur, äldre så frågan är om dom är "botade" bara för att straffet är avtjänat?? Medicinerade kanske, men botade...

Har förövarna blivit dömda tycker jag att dom kan hängas ut...precis som Anders Eklund gjorde i fallet Engla. (Han namngavs ju tom innan domen)

I mina ögon kommer en sån som Anders Eklund aldrig ha avtjänat sitt straff!! Så dömande är jag!!

Mvh Lena

:bow::bow::bow::bow::bow::bow:

Angående överdrifter: Har du aldrig hört talas om vargen kommer och att effekten till slut blir motsatt, ingen bryr sig av den anledningen till slut?

Och hör här, PL kan intyga, jag är en av dem som förut faktiskt också till viss del debatterade här på buke att tidelag skulle förbjudas, jag har efter att ha läst andras inlägg insett att den vägen inte kommer att fungera.

Nja, jag tycker massmedia många gånger får igång diskussioner.

Och i det här fallet så tror jag att många människor verkligen tror att det redan är förbjudet att ha sex med djur. T om "djurmänniskor" som oss!

Även om en lag inte är lösningen på allt så tycker jag att det ska vara förbjudet. Vilka andra alternativ finns??

Mvh Lena

Ja, man kan ju undra vilka av de som diskuterar som vill att tråden ska låsas eller plockas bort, när deras argument tryter så kommer det ett slag under bältet inlägg, och självklart mot en man. Vidrigt.

Om det insinueras att oskyldiga är för övergrepp av någon anledning, vad kommer de att göra när de tror sig ha bevis mot andra- män såklart?:confused:

Menar du att kvinnor ger sig på hästar o barn? Hur ofta då? Och vem är för övergreppen? Och HUR KAN MAN VARA DET?

Rent lagligt är det stor skillnad att namnge en enskild person o att skapa ett dataregister över personer!
PL

Det är ju vad som föreslagits här. Vad hade du tänkt? PULs/datainspektionens definition av dataregister är ganska vid!
PL

Det är ju vad som föreslagits här. Vad hade du tänkt? PULs/datainspektionens definition av dataregister är ganska vid!
PL

Massmedia som jag nämde tidigare, dom måste väl vara överlägset bäst på att hänga ut :grin: .Har du själv något förslag?

Mvh Lena

Att seriemördare ofta börjar sin bana med att skada djur är en ofta framförd myt.
Inte skulle det störa mig med ett högre maxstraff för djurplågeri men med tanke på att dagens höjda straff fortvarande inte slagit igenom i domstolarna så ser jag det som mer prioriterat att polis åklagare o domstolar tar djurplågeribrott på allvar vilket knappast befrämjas av att varenda sårskada som djurägaren inte hittar ngn direkt förklaring till polisanmäls.
Obs att de som bedöms som allvarligt psykiskt sjuka döms till rättspsykiatrisk vård o kan spärras in avsevärt längre än två år.
PL

Nej det är ingen myt, det är vetenskaplig fakta; Tex, Kellerts och Felthous studie, Sambandet mellan utstuderat våld mot djur och seriemördare; "deras hypotes bekräftades; ett i barndomen befäst mönster av våld mot ryggradsdjur ägde samband med en kronisk benägenhet att som vuxna tillgripa våld mot person." Läs själv;"Djur som brottsoffer" av Helena Striwing.
Det finns ännu mer att läsa i denna bok, och detta är inte den enda boken och undersökningen, det kanske till och med ni hålla med om.
Sen har vi ju flera svenska fall:
Helen mördaren i Hörby- Plågade ihjäl djur sadistiskt.
Anders Eklund- Hade djurporr och barnporr i sin dator.

*Patrick Sherril stympade djur. Mördade 14 personer och tog sedan sitt liv.
*Ted Bundy torterade djur. Var skyldig till mer än 50 mord, på flickor/kvinnor, avrättades 1989.
*Albert DeSalvo "Bostonstryparen" fångade katter katter och hundar som han plågade ihjäl. Mördade 13 kvinnor.
Behövs det mer?

Att seriemördare ofta börjar sin bana med att skada djur är en ofta framförd myt.
Inte skulle det störa mig med ett högre maxstraff för djurplågeri men med tanke på att dagens höjda straff fortvarande inte slagit igenom i domstolarna så ser jag det som mer prioriterat att polis åklagare o domstolar tar djurplågeribrott på allvar vilket knappast befrämjas av att varenda sårskada som djurägaren inte hittar ngn direkt förklaring till polisanmäls.
Obs att de som bedöms som allvarligt psykiskt sjuka döms till rättspsykiatrisk vård o kan spärras in avsevärt längre än två år.
PL

Håller fullständigt med om att man måste tänka sig för innan man antar någon förgripit sig på ens hästar. har själv tio st och det dyker ständigt upp sår framförallt på unghästarna dom skadar sig på allt!
Jag menar mer ex som när stoägare hittar föremål "i" sina ston eller som har hänt när någon har utfört ett kejsarsnitt på dräktigt sto och plockat ut fostret. där råder det inga tvivel om brott och psykisk status eller?

Att det händer saker som kan te sig obegripliga är väl inte så ofta, men att utesluta dem ska man nog inte göra. Jag kan berätta en rätt otäck händelse som inträffade för ett par år sedan, vi hade i samma veva någon som påstods går runt och skada bl a ston. Kan säkert ha varit sant i flera av fallen, däremot inte i detta visade det sig senare.

Man hittade stoet med vaginala skador i rätt förödande omfattning, veterinär som undersökte stoet kom fram till att skadorna antagligen hade uppkommit för handen som det uttrycktes. Hästen kunde som tur var rehabiliteras, naturligtvis var alla överrens om att någon pervers tagit sig för detta och det rådde det ju inget tvivel om.

Det gick någon eller par veckor, så upptäckte man ett träd i hagen. På trädet satt en ganska grov gren med ett antal mindre grenar, man upptäckte också både blod och tagel på grenarna. Taglet härrörde från detta sto, förmodligen har hon kliat sin svans och en av grenarna skar stoet rätt illa där bak. Så i det fallet, trots att man från början faktiskt var säker på att någon åsamkat hästen skadorna så handlade det om för hästen självförvållat.

Detta ska nu inte ses som något försvar för dem som skadar hästar, däremot så vet jag att allt inte är som det ser ut för att vara alla gånger och man måste kanske se saker och ting lite kritiskt också. I samma veva gick ryktena att flera ston blivit skurna, nu visade det sig att ett par hade förmodligen blivit det dock inte alla som man vill påskina.

Websidan som ni tar upp igen och igen är till för att kartlägga övergreppen mot hästar/ponnyer både i kronologisk ordning och den geografiska spridningen.

Blanda inte ihop ovidkommande personer och hätska inlägg med något som görs i all seriositet.

Men era egna hätska inlägg då, som inte är särskilt seriösa, räknas inte de?

Dessutom har jag visat på fel i listan,seriöst, räknas inte det heller?

Min egen häst leddes för hand av min dotter, blev rädd, kastade sig runt, gick omkull, och lyckades trampa sönder sig på insidan av låret, med en bakhov, enbart 7-8 cm från juvret. Ingångshålet såg ut att vara gjort med en kniv, rakt,snyggt. Underliggande skada var rätt komplicerad, krävdes drän,pc osv, och tur i oturen var hästen oskodd på bak.

Så som Boj säger, alla svåra skador behöver inte vara manliga hästpedofiler.

trodde det var det polisen var till för att UTREDA brott. Om inte veterinär och polis kan avgöra saken vem ska då göra det? Du menar att alla sårskador hästar har i könsorgan bara ska ignoreras istället för att utredas? Ingen oskyldig har blivit dömd för ett sådant här brott vad jag vet så vad är det som är så farligt?

Jag ser det som en omöjlighet att inte blanda in hätska inlägg/personer när det gäller en ev hemsida med uppgifter om ev förövare!
PL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Corren) Polisen befarar att ännu en häst i Linköpingstrakten har blivit utsatt för övergrepp. Händelsen ska ha inträffat på en gård...
Svar
0
· Visningar
881
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Corren) Polisen har fått in ytterligare en anmälan om våld mot hästar sedan någon skjutit på en häst med luftvapen. Artiklar...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Trix
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 803
Senast: skuggi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) En hästägare har polisanmält ett fall av djurplågeri. Enligt polisanmälan tog sig någon in i hagen under natten till...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama