Sv: Häst i hage blev skuren med kniv
Självklart, ska man inte misshandla ngn, det är inte civiliserat. Stackars par som blev offer för sånt.
Jag är inte efter att döma nån (eller för den delen spöa) sånt får tingsrätten göra.
Däremot tycker jag att det är viktigt att trycka på efter lagändringar där det behövs då tingsrätten inte alltid kan ge ett staff som egentligen borde ges då man inte har stöd enl lagen.
Tror de inte drar upp Rwanda heller i såna funderingar. Tycker PL är obalanserad.Till skillnad från Johan BF, bra att han var med i Insider mm honom kan man lyssna på.
Ja det var verkligen synd om dem, eftersom de inte hade med saken att göra då incidenten senare fick sin naturliga förklaring. De blev utsedda pga de gick genom hagen, och gjorde dem därmed till gärningsmän.
Självklart ska alla brott dömas i domstol, det är varken din eller min eller någon annans sak att döma någon på förhand. Dessvärre förekommer det lite här och var i dessa utspridda trådar, i ett fall där man har en förövare kanske det blir mer naturligt att denne döms på förhand. Dock kan det inte ses som naturligt att dömas för något som andra spekulerar i bara därför att.
Jag håller med och har även varit med åsikt rakt igenom, det lönar sig inte att gapa här om vad man borde göra med dessa gärningsmän, med facit i hand så är straffskalan låg. Detta är något man borde ha väckt opinion för tidigare, och inte när man har drabbats av det för då är det försent. Man får helt enkelt acceptera de straff som nu tillämpas. Man får sen satsa på att arbeta vidare med så att straffen ska skärpas i dessa fall, dessvärre tror inte jag att detta kommer att ske även om man tänker
"förtydliga" lagen.
Men det är typiskt för politiker, man skickar inte in hela biffen i hundgården utan det räcker med några få ben.
Jag kan inte se någon obalans I de inlägg som PL har skrivit, med all rätt så kan jag förstå frustrationen när vissa inlägg antyder brist på empati, att man är psykopat osv. En inläggsskrivare tog sig för att gå ännu längre genom att antyda att PL själv kanske var någon hästs baneman, ruggigt säger jag bara. Det är inte så svårt att förstå hur det gick till med bl a Rwanda etc när man läser vissa av inläggen så att liknelsen drog upp är ett exempel även om det var i överkant. Tilläggas ska, det var endast en handfull personer från början i fallet Rwanda men sen utvecklades det till något fasansfullt.