Häst eller gård först

Vi håller just nu på och bygger stall på våran gård, förväntas vara klart till sommaren 2021. Jag började leta häst i slutet på denna sommar faktiskt, för jag hade ingen lust att vänta längre :) Så för en månad sedan köpte jag häst och har honom inackorderad så länge :)

Jag kommer att köpa häst senast i juli även om vi inte har gården då 😅 Men då finns ekonomin för både och 👍 Misstänker att jag får inackordera första året ändå precis som du
 
Köp hästen först, är ju långt ifrån säkert att ni hittar en gård eller ens vinner budet bara för att ni har sparat ihop pengarna. Vi har en ganska generös budget men har inte hittat en gård som vi vill ha för det! Jo en som inte gick igenom besiktningen utan skulle kosta 1.5 miljon att renovera 😄
 
En viktig aspekt är ju vad sambon tycker också. När jag fick ta bort min häst i våras så valde jag att inte köpa ny och istället spara pengarna som numera "blev över" till hus/gård-sparandet ett tag. När jag hade häst var det så mycket oförutsett som snodde alla de pengarna och jag fick mest dåligt samvete över att jag inte kunde vara jämlik i sparandet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett minst sagt svårt problem. Jag blev medryttare på en häst i ett trevligt stall och allt var frid och fröjd. Jag betalade...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 304
Senast: Bison
·
S
Ekonomi & Juridik Gammal användare under nytt namn, vill inte gå ut för hårt om någon skulle känna igen mig. :cool: Jag och sambon har ett tag gått och...
2
Svar
37
· Visningar
9 807
Senast: Novalisa
·
Hästmänniskan Huu. Jag hittade ingen tråd om detta, finns det redan så är det bara att plocka bort : ) Nu är det så att jag är vansinnigt sugen på...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: B070715
·
Hästmänniskan Min häst är snart såld, och jag håller på att försöka ta reda på allt som är lämpligt att jag gör innan köpet går i lås, och vad jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp