Häst byte ?!?

Sv: Häst byte ?!?

Det tråkigaste jag vet med appaloosorna är just mängden av man och svans, jag älskar ju nämligen låååånga manar och svansar men vad gör det när man håller på att bli kär;) Men det finns ju en orsak varför dom har det. Sedan tycker jag det kan kännas lite otäckt med dessa "människoögon" men man vänjer sej väl.

Det tråkigaste jag vet med appaloosorna är just mängden av man och svans, jag älskar ju nämligen låååånga manar och svansar men vad gör det när man håller på att bli kär;) Men det finns ju en orsak varför dom har det. Sedan tycker jag det kan kännas lite otäckt med dessa "människoögon" men man vänjer sej väl.

Min mammas hingst har mkt man och svans så de är olika.
Sen de ena avelstoet hon har knappt nån svans och man. ska sätta in bilder på dom sen hemsidan är inte klar ännu.

japp det är honom. ska ringa å prata med ägaren om man kan ha han på prov en vecka eller 2 för att se om vi trivs ihop.

Gordon: ringde och pratade precis med Kai från western horsemen, och tyckte om hur han förklarade om appisarna, han sa att det va väldigt personliga hästar, sen så skulle även föräldrarna till pållen vara bra enligt honom

Det vore kul att se.

Jag provred en appe för ett tag sedan han hade nästan ingen man eller svans överhuvudtaget. Min blivande har lite man och svans iaf. Men är det lönt att försöka spara ut den, kommer den att växa mer eller ska man klippa den typ en handsbredd? Inte så bra bild på manen men det är annonsbilden.
ricky1.jpg

snart,snart får jag åka och träffa honom idag igen!

japp det är honom. ska ringa å prata med ägaren om man kan ha han på prov en vecka eller 2 för att se om vi trivs ihop.

Gordon: ringde och pratade precis med Kai från western horsemen, och tyckte om hur han förklarade om appisarna, han sa att det va väldigt personliga hästar, sen så skulle även föräldrarna till pållen vara bra enligt honom
Ja de är klart han och mels har ju varit grannar i många år och han känner dom mkt väl oxå, så du behöver inte oroadig. Puttade upp tråden där annaeli skrivit om appaloosans psyke.

Han har väl helt normalt med man och svans. Reining hästarna brukar ju ha lång man så låt den vara du så blir den fin sen.
Han är snygg de är en rejäl kille. Vad roligt. ser att du har varit i vartofta ridhus.(bilden på din avatar)

Han har väl helt normalt med man och svans. Reining hästarna brukar ju ha lång man så låt den vara du så blir den fin sen.
Han är snygg de är en rejäl kille. Vad roligt. ser att du har varit i vartofta ridhus.(bilden på din avatar)

Bilden på appisen är när han är 2 och nu är han tre.

japp det är vartoftas ridhus. Jag och Phigalle vågade dit oss i höstas på en träningstävling. Självlärda via internet,tidningar osv så blev vi etta av fyra i showmanship at halter och tvåa av fem i trail at halter. Phigalle har ju aldrig förr varit ute så heller och heller aldrig varit i ridhus samtidigt som andra hästar förut så jag blev så himla glad att det gick bra!

Fick mess av ägaren idag, dom skulle skicka en annan häst dom sålt neråt landet om någon dag så hon undrade var jag bor om dom skulle ta med den som jag kanske ska ha samtidigt :o Hon skulle prata med transpotören idag så får veta mer senare, gud allt går så fort, men vi skulle prata om besiktning och sådant då hon vet mer om transport.

Fick mess av ägaren idag, dom skulle skicka en annan häst dom sålt neråt landet om någon dag så hon undrade var jag bor om dom skulle ta med den som jag kanske ska ha samtidigt :o Hon skulle prata med transpotören idag så får veta mer senare, gud allt går så fort, men vi skulle prata om besiktning och sådant då hon vet mer om transport.

Aha vad roligt!:banana: men se till att vetbes han innan han lämnar deras gård.

Finns det ingen bild där man kan se honom från sidan?
Jag tycker inte han ser ut att ha jätte bra exteriör på dess bilder men det kan vara vinkeln som lurar.

Trevliga föräldrar annars.
Är det möjligtvis denna häst:angel: Om det är den så tycker jag han väldans fin. Ska vi konkurrera i reining montro om ngt år;):D Jag som inte lärt mej rida western ännu:o eller vad för gren ska du inrikta dej mot?

Appaloosa valack, e. QAR Mystery Bo, 9 x Grand Champion, u. Elderberry Mayday ApRHA Reining Futurity Champion.

IMG_2067.jpg

IMG_2041.jpg
IMG_2037.jpg

hejsan!
denna "andra hästen" som ska åka neråt i landet ska hit till Mr.Hults appaloosas :banana: och det är valacken som du är intresserad av - TBone´s helsyster!
måste säga att ägaren (anne) är riktig bra och seriös,berättar precis allt om hästen så man får inga Aha upplevelser.
vi har avkomma här efter QAR Mystery Bo och det är en kalas häst, otroligt psyke - lugn och sansad i ALLA lägen och förhoppningsvis ska hon visas i Halter i år!

haha där ser man :p då vat jag vilken stad du bor i :Djo har bara hört bra om henne, det var därför jag kan tänka mig byta pålle.

jo det tycker jag med :p men då jag bara haft ponny och halvblod så är jag inte hajj på hur appisar "ska" se ut :D Nu hade hon även pratat med transportören och han kunde komma och lämna honom hos mig. så bara våra pållar går igenom besiktningen så är han min :D :banana:

frågade når bilden är tagen och den är ifrån augusti 06 så lite över året borde han ju bara va då och 2 på de övre bilderna då det är grönt gräs.

han gick igenom besiktningen :banana::bump::banana: enda påpekningen va att han hade vargtänder. Så nu ska bara min Bebb gå igenom vilket inte ska vara några problem då hon aldrig varit skadad/halt eller gjort så mycket :D

han gick igenom besiktningen :banana::bump::banana: enda påpekningen va att han hade vargtänder. Så nu ska bara min Bebb gå igenom vilket inte ska vara några problem då hon aldrig varit skadad/halt eller gjort så mycket :D

Grattis!

Håller tummarna.:banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
17 135
Senast: QueenLilith
·
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar