HÄst Bajs!

H

hasselby

Låter ni era hundar smaska som dom vill på det? Har två hundar en vuxen och en valp. Och när den vuxna smakar märks det ju typ inte på henne.. Det e ju knappast farligt.. Och hon vet liksom att jag inte vill att hon äter av det , så hon gör det typ inte heller..
Men Valpen då!!! Hon e ju helt tokig kastar i sig om hon får tag på något.. Och sen blir hon dålig på natten spyr och bajsar.. Vad skulle ni gjort åt det?:)

Sv: HÄst Bajs!

Mina får inte smaka på hästbajs just för att de kan bli dåliga av det. Sedan så vet man inte om man är på något annat ställe om de just har avmaskat sina hästar, har hört förut om hundar som dött av att de ätit hästbajs med avmaskningsmedel i.

Försöker undvika att det käkar det men det lyckas jag inte alltid med. Min är dock vana vid det och blir inte dåliga i magen. Men de luktar ju rätt illa i munnen av det.

Terriern tittar inte ens åt det men när jag hade taxen åt hans gärna hästskit och då brydde jag mig inte.

Jo det jag menar hur har ni gjort för att undvika att era valpar glufsar i sig?

Nej!! Min har fått lära sig att bajs är FYYYYYYYYYY. Det är äckligt och ohygienisk, kul när dom kommer och slickar en i ansiktet sen. :eek:

Mina får inte smaka på hästbajs just för att de kan bli dåliga av det. Sedan så vet man inte om man är på något annat ställe om de just har avmaskat sina hästar, har hört förut om hundar som dött av att de ätit hästbajs med avmaskningsmedel i.

alla collie-raser är överkänsliga mot ivermectin och kan dö av små mängder. så det är ingen myt. :crazy:

Izor har lärt sig själv att inte äta hästbajs, vi behövde bara säga nej (eller "låt bli" snarare) max fem gånger.
Nu går han rakt över/genom utan att ens lukta.

Man kan nästan säga att han lärt sig själv (med lite hjälp av oss förstås;)).
Men å andra sidan så äter Izor ingenting ute - han betar bara gräs.

Jo, han fick tag i en brödbit härom dagen som någon slängt på backen - men den tog jag ur munnen på honom då det faktiskt finns idioter som kastat brödbitar med glasbitar i på marken (och det är dessvärre ingen skröna, känner en hund som dött av det:crazy:).

Vår hund är galen i hästbajs och har varit det sen han var valp. Det enda sättet är att hålla koll på honom så att han inte äter, för även om vi säger fy så äter han så fort vi tittar åt ett annat håll. Lagom kul när han spydde upp en "idisslad" hästbajs rakt framför barnridgruppens föräldrar i ryttragången på ridskolan:smirk: Men har äter allt bajs han se, harpluttar är som smågodis på vintern i hans ögon.

Mina hundar har alltid fått äta hästskiten, det är ju SKITgott;)
Det är inte så lätt när man bor på egen gård med skit överallt liksom.
Och är magen van det så mår dom inte dåligt av det heller.

Hörde en gång någon som sa att hundar som bor på gård oftast är friskare än andra just för att dom får i sig lite av varje.

Min valp var också helt besatt av hästbajs. Blev dålig i magen först, men nu reagerar hon inte alls. Vi brukar bara ignorera henne när hon har hittat bajs och leka med något annat roligare. Fungerar bra tycker jag. Hon är inte alls lika tokig i det nu som hon var då. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 351
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 041
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar