Hässleholm, 17-18 Maj

Sv: Hässleholm, 17-18 Maj

Jag kom att tänka på en sak.. :D

Finns det rosetter att köpa för förstapris & reservplats i kk?

Det brukar det alltid göra i alla fall. Ska ju finnas för alla placeringar i kk :)

Själv blev jag magsjuk idag, men det börjar klinga av nu, så jag hoppas stenhårt på att kunna åka imorgon ändå..

Förstaprisrosetter finns, reservprisrosetter brukar det vara lite si och så med, rent allmänt tycker jag. Förra året fanns bara ett, två och tre (jag blev 4:a i kk men den fanns inte så jag fick nöja mig med förstaprisrosetten). I år åkte jag ut med en tvåa så jag tittade inte närmare på vad som fanns (och även om jag gått vidare till kk hade jag som sämst blivit trea).

Typiskt då att man inte köpte någon förstaprisrosett. :grin:

Var det någon som såg vart de sålde rosetter & SKK-prylar? :crazy:

Uppe vid "huset", rakt fram från ingången (i stället för vänster, som man ju svängde för att komma till ringarna).

jag e nöjd fick "bara" en tvåa, Tellas första utställning, men ack så bra hon tog omgivningen....hade ju önskat bättre gång under ställandet, men hon diggar ej utst. kopplet, men supernöjd.

Hon hade MKT fins svans, päls och ben.....men dommaren tyckt hon behövde mer tid....hon ör 10mån så....importerad, haft henne i 1½ månad..inte direkt tränat....så jag e nöjd......var rädd det skulle total såga henne för att hon har lång rygg. Men icke.....:bow:

KL

Min RR-kille blev 4:e placerad i Öppen Klass.
Jag är supernöjd, han har precis gått upp bland de stora grabbarna och är rätt så sen i utvecklingen. Därför var en placering väldigt överraskande !

:banana::banana:

De blev en RIKTIG husky helg..Borsonen blev BIS VALP 1 och Pappa BIS 1 En otrolig dag Min hund blev tvåa i sin klass och de var vi väl nöjda med trotts pälsen=)

Min hane blev placerad som 3:a i ÖKL. Lite tråkigt, men det brukar inte gå så bra för svenska domare. Dom vill ha SMÅ hundar, och min är av utländsk typ och således stor.

Konstigt nog så brukar stora hundar vinna även hos dessa domare, men bara om öronen är kuperade :angel: Dåligt, men sånt är livet.

Bara att se fram emot nästa gång nu, då ställer vi för en serbisk domare, borde gå bättre.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 167
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Viva
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
393
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka