Hasledsinflammation...

S

Salla

Tänkte höra om någon av er har erfarenhet av detta. Mitt halvblodssto, 11 år, fick diagnosen inflammation i glidlederna i båda haslederna i somras. Har sedan dess tagit det mycket försiktigt, men tänkte börja köra i gång lite hårdare nu framåt våren. MEN hon har fortfarande ganska stora, genomgående gallor vid båda haslederna. Är det någonting som blir efter en sådan här inflammation och ingenting att oroa sej för, eller är det ett tecken på att det fortfarande inte är helt ok?

Mycket tacksam om ni vill dela med er om era erfarenheter ang. detta!

Sv: Hasledsinflammation...

Min arabkille fick hasledsinflammation i somras efter en vurpa i hagen. Och hans has är fortfarande gallig idag. Han är rötgad och är helt frisk. Han tränas och rids som vanligt :)

Liknande trådar

Hästvård Hej, Har ett ungt sto på 5 år som nyligen fått diagnosen skada/inflammation i Manica Flexoria (stödstruktur till ytliga böjsenan) utan...
Svar
0
· Visningar
1 044
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 347
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 135
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka