Harunge- kompis eller middag?

emma-vsm

Trådstartare
Min lilla spanjorska är ofta med mig på ridbanan när jag rider. Runt ridbanan är det skog och hon brukar strosa omkring i skogsbrynet.
Igår hoppade hon in på ridbanan, från skogen men hon var inte ensam! Med sig hade hon en liten harunge. Hon gick efter den när den hoppade och verkade väldigt intresserad såklart. Hon tog även upp den i munnen och flyttade på den, men satte sedan ner den igen och tittade intresserat på den.
Jag lyckades få bort henne därifrån, och harungen verkade lite chockad men annars oskadd.
Samma sak hände idag.
Jag fattar inte riktigt vad hon har för relation till harungen?? Vill hon bita ihjäl den och ev äta upp den hade hon ju haft chansen...
Beter sig hundar som katter att de vill leka med bytet innan de har ihjäl dem?
Eller kan hon helt enkelt se ungen som en lekkamrat??

Jag hoppas inte detta inlägg låter okänsligt, hon kommer inte vara med på ridbanan mer så länge det finns bebisar omkring...

/Emma

Sv: Harunge- kompis eller middag?

Din tik är inte möjligtvis skendräktig?En del tikar kan få lite mysko grejer för sig då.

Min ena schäferhanne hade dille på smått.
Han snodde riktigt små kattungar och knallade runt med och lade framför sig och kikade på - mycket försiktigt för att inte skada dom.
Kaniner försökte han också slicka och kunde studera dom länge.
Mina andra schäfrar har sett kaninerna som byten men han hade en helt annan blick.

Då kan det kanske vara så att hon inte alls hade för avsikt att skada den...? Verkade inte så, hon bar den så försiktigt...

Väldigt konstigt men intressant tycker jag!

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 382
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar