Sv: Härstamning
OK! Här är vad jag minns rakt av om hästar som jag haft kontakt med utan att titta på några källor. Mycket kan vara helt fel..
Precocius stod på Vasaholm som köpte honom ganska gammal, vi hade ett litet sto efter honom när jag red hos Nisse Lindgren, Primo Melody, men hon var nog importerad. Snabb lite rulta som vann Malmö Stads Pris eller något liknande som tvååring. Det kan du se på Sportinfo också. Vill inte minnas att han lämnade något speciellt här.
Premier Violon tror jag stod i Danmark, han var far till en av mina favoriter hos Olle Stenström, Juvena. Vi hade en efter honom hos Jonny Drews också men jag minns inte vad han hette. Jonnys fru, Maud, brukade rida honom. Har en känsla av att PV's avkommor kunde vara ganska "känsliga"
Hurricane ansågs som en väldigt bra hingst på sin tid och han var själv en mycket framgångsrik galoppör. De flesta av hans avkommor var mer eller mindre tokiga.....
Daily Mail är före min tid men vi hade en stor svart häst efter honom på ridskolan (Swartlings) där jag red.
Du kan säkert hitta en hel del information i gamla svenska stamböcker - åtminstone om Hurricane och Daily Mail.
Lycka till med din nya häst!
Uppfödarens granne...