Hårdträning

Gnist

Trådstartare
Är det nu för fauven.. Han ska ju ställas ut på lördag och är väldigt envis med att ha nosen i backen :devil:

Nog för att det är naturligt för honom, men matte har gett sig den på att han ska kunna gå snyggt i ringen :angel:

Riktigt bra är det inte ännu, men efter att ha hittat lagom ätbart belöningsfoder, så har det blivit en del framsteg idag :D

DSC_0066-1.jpg

DSC_0062.jpg

Han är desto lättare att ställa upp tycker jag, men om det är såhär de ska stå vet jag inte, då jag aldrig beskådat fauve på utställning..

DSC_0032.jpg

Lite mer träning, så att han kan slappna av lite till i steget, så blir det nog bra tror jag. Han är ju inte direkt van att ha en tunn kedja runt halsen och jag föredrar ju om hundarna kan gå på slakt koppel i ringen, så det är ju vad jag satsar på att han ska klara :laugh:

Sv: Hårdträning

Japp :D

Den "hemska" fauven och Cujo ska ställas + att Minerva här på buke åker med oss för att ställa sin aussie-valp :laugh:

Kul!
Du har inte plats för en till i bilen? + två dvärgschnauzrar. Behöver komma till en tågstation så jag kommer hem, tåget från Östersund är tyvärr fullt....

DSC_0066-1.jpg

Välmusklad lite söt sak!:love:

Du har möjligtvis inga bra tips på lager vad man gör med en Dp som vägrar gå fint, trots att matte tränat i otal timmar?*suck*

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 227
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 842
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 569
Senast: Badger
·
Hundträning Tog en omplaceringshund för några månader sedan. En supersnäll stövare. Tyvärr skäller hon på andra hundar när vi möter dem. Hon är...
2
Svar
20
· Visningar
3 363
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V