Hårda TYSTO...

ghost

Trådstartare
Jag minns bestämt att Jari kom med ett tips på något medel som funkade att tvätta TYSTO-proppar med så att de förblir mjuka??? Men jag minns inte vad tråden hade för huvudämne för det var en avvikelse från ämnet...

Mina har legat till sig över vintern och är minst sagt stela nu.

Någon annan som har tips så mottages de tacksamt. Jag har lite drygt en vecka på mig att få dem mjuka. :D

/// ghost

Sv: Hårda TYSTO...

Det var i min tråd ang. pulsmätare. Har för mig det var bilpolish eller vad det heter, sådant som man har till instumentbrädan i bilen, med silicon i.

Ja men vad jag letat. :)

Tack ska du ha. :bow: :bow:

Starten är räddad. :D

/// ghost

Åhå, ska det startas, var när och hur? Trodde du bara hade "psykfall" och "renoveringsobjekt"...som en annan menar jag! *s*

Näää, jag har ju "snurran" också. Nybliven 6-åring som sprungit in ca. 12 000 på 15 starter eller nåt och seeeen i utvecklingen. Ståtar med hela 7 poäng och 18,8 eller nåt i rekord.

Det är henne jag inte törs sätta upp någon annan ryttare på för montékval, hon har "lekt karusell" på stallbacken mes C.L. och glidit av banan med Ö.K. det senaste året. :o

Hade hon hamnat hon någon som haft mer bråttom än mig hade hon garanterat varit ett psykfall med den läggning hon har, men trägen vinner. De senaste 4 månaderna har hon äntligen vuxit i både huvud och kropp.

Det ska bli jättespännande att se vad hon kan, med tanke på poängen blir det förstås pkt 21 hemma nästa måndag. Jag chansar och lämnar inga spårförbehåll. :D

/// ghost

ghost skrev:
Jag minns bestämt att Jari kom med ett tips på något medel som funkade att tvätta TYSTO-proppar med så att de förblir mjuka??? Men jag minns inte vad tråden hade för huvudämne för det var en avvikelse från ämnet...

Mina har legat till sig över vintern och är minst sagt stela nu.

Någon annan som har tips så mottages de tacksamt. Jag har lite drygt en vecka på mig att få dem mjuka. :D

/// ghost

Vet inte om du kan få dom mjuk, utan jag använder det så att dom ska hålla sig mjuka.... Sen kan det nog vara bra att förvara dom i ngt lufttätt, typ bandage förpackning, necesär el ngt.

Jo då det tror jag nog, de är inte stenhårda utan mjuknar snällt om man har dem i handen en stund. :)

I värsta fall får jag väl leta rätt på de gamla reserverna. :D

/// ghost

Låter bra det! Kan inte vara skönta att få riktigt stenhårda sånna ryckta ur öronen... för dom kan bli riktigt hårda. Har haft ett par som blev så torra så snöret med låspinne gick rakt igenom. Inte bra då funkar det ju inte som det ska...

Jag har kommit på en annan variant!!!
Kom inte iväg någonstans dem helgen så den blev ett experiment.

Jag tvättar dem med vanligt sköljmedel i såpvattnet och sen har jag dem i fickan under tävlingsdagen, de är nu lika spänstiga som när de var nya. :banana: :banana:

Med nu i helgen har jag testat det 2 ggr och det funkar kanonbra.

/// ghost

Hmmm, jo jag har nog det. :crazy: :angel:

En helt gdk 6:e plats blev det, när luckan aldrig kommer 3:e inner då är det som det är (1:a varvet 22,5 och vi vill ha tempo). :( Men att byta 7 poäng mot 18 är ju alltid något. :)
Nu har till och men HON sprungit in inköpspriset även om det tagit 4 år. :o
Hon var mindre tagen av detta än vad hon brukar vara när jag kör intervaller men visade tydligt att hon har lite ont i rumpan efteråt. Det blir till att praktisera på den stackars hästen.

/// ghost

Så länge poängen ökar är det ju bra! :bow:
Inge kul alls och sitta fast :devil: iaf inte om det går sakta...
Tänkte starta den 6/3 om allt fortsätter som det gjort.. :angel:
Har du lärt dig var "punkterna" är till baken, då kan jag rekomendera att trycka dom länge länge(1-2min iaf) och sen massera.
Om inte kolla den där länken som Martha la in förut.

Jag har koll på punkterna (nästan i sömnen) men ska lära mig namnen igen på några som jag förträngt det på. :D

Om det inte går för illa med henne nu fortsätter jag nog att anmäla, nu är det tre nollor som ska bytas ut. :D :angel: Man kanske bör komma ihåg att denna häst är född under ett otursmoln när man är kaxig? :p

/// ghost

Jag brukar tvätta mina med vanligt såpa och så kramar jag in lite matolja i dem, då hålls de mjuka ett tag... och så förvarar jag dem i en engångs gummi hanske...
Billigt o bra :)

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 119
Senast: Janni
·
Ridning Sammanfattar situationen kort; Jag har en ridtravare ca 167cm, 16 år (riden sen hon var 4år), "ridhäst/halvblodsmodell", utb. LA...
Svar
15
· Visningar
2 533
Senast: Akiros
·
Hoppning ... att planera ett delta i en lokal 60 cm hoppklass om två veckor med en häst man aldrig hoppat bana med förut?:p Hästen ifråga är...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 206
Senast: billyboy123
·
Trav Skulle behöva lite råd till en av mina. Har en 5-åring som ger mig gråa hår, han har vilja så det räcker och blir över men travar...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 232
Senast: His Majesty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka