Sv: Travar illa
Ja jag menar bara att röntgen är ett lätt sätt att iaf utesluta ett sådant fel. Jag tycker man ändå ska ta på allvar om hästen visat lite hälta, spec hög sådan. En häst som har problem kan gå bra lopp ändå och problemen blir större på sikt. Säger inte att det rä så i ditt fall, men det är ju ändå ett tips, INNAN man börjar med massa annat. Jag har gjort det misstaget själv nämligen, börjat med massa andra delar och muskler när det i slutänden var "så enkelt" som en pålagring. i hög bakknä. Men OJ, tänkte jag, han som sprunigt SÅ bra.
Av 20 starter så är det 1 lopp som han har travat riktigt dåligt i efter den starten så blev han behandlad, knä samt hasled.
I övrig starter så travar han ok förutom att han kan skifta till bak något steg i loppen. Det är franskt i honom så har säkert en bidragande orsak.
Jag tror att den hälta kom av att han inte har ett normalt rörelsemönster från början och att det blir mer slitage där.
I övrig starter så travar han ok förutom att han kan skifta till bak något steg i loppen.
Jag är inne på att det är något muskulärt eftersom visa gånger är han bättre och andra sämre och att det främst är en stelhet i hela han man kan se då, dettta har uppträtt ungefär 4 gånger och då har han travat som en kratta och givetvis blivit struken innan start.Detta har hänt i några jobb också. Dagen efter en sån dag så är han som vanligt igen.
Han är uppkollad efter såna här dagar men utan resultat.
Detta är en häst med mycket vilja och som alltid går i mål så jag har svårt att se att han har ont.
Jag ska givetvis kolla med vet igen om röntgen osv men skulle som sagt gärna vill ja ha tag på nån som är erkänt duktig inom det här.
Jag ska ordna en bra film på han bakifrån i skritt.
Ja jag menar bara att röntgen är ett lätt sätt att iaf utesluta ett sådant fel. Jag tycker man ändå ska ta på allvar om hästen visat lite hälta, spec hög sådan. En häst som har problem kan gå bra lopp ändå och problemen blir större på sikt. Säger inte att det rä så i ditt fall, men det är ju ändå ett tips, INNAN man börjar med massa annat. Jag har gjort det misstaget själv nämligen, börjat med massa andra delar och muskler när det i slutänden var "så enkelt" som en pålagring. i hög bakknä. Men OJ, tänkte jag, han som sprunigt SÅ bra.