Hård i magen

fettso

Trådstartare
Hjälp min äldsta dotter( 4år) är så hård i magen, hon gråter hela tiden när hon ska gå på toa.
Hon behöver bajsa men det kommer inget.

Finns det ngt jag kan ge henne??
 
Sv: Hård i magen

Är det så att hon måste gå nu men inte kan så finns ju microlax,tror det är ok att ge även till barn.
I förebyggande syfte så är ju bl.a. messmör,katrinplommon,päron,fullkorn och vätska lösgörande.
 
Sv: Hård i magen

Finns något som heter laktulos som vi har fått ge vår lille kille ibland. Då får han sin dos på morgonen och det brukar hjälpa till att lösa upp det hårda.
 
Sv: Hård i magen

Har precis genomgått det samma själv.:crazy::crazy:
Jag drack katrinplommonjuice 2 ggr om dan, finns i vanliga affärer och även på apoteket.
Lycka till !
 
Sv: Hård i magen

När bonussonen som haft väldiga problem med magen tröttnade på katrinplommonjuice så fick vi rådet att ge honom vanlig apelsinjuice och det fungerade riktigt bra på honom.
 
Sv: Hård i magen

Ge mikrolax nu och sen ge lactulos under en period. Man kan även smörja med lite xylocainsalva innan barnet ska bajsa.
Sen något som vi även gör de perioder då det blir så så tar vi oss tid att sitta på toa. Vi läser en bok i lugn och ro på toa och uppmuntrar henne att bajsa.

Vet hur jobbigt det är med barn som inte vill bajsa, men lugn och ro vid bajsning och uppmuntran så brukar det ge sig efter ett tag.

Lycka till!
 
Sv: Hård i magen

Russin fungerar också.

Får hon i sig tillräckligt med fibrer och rör hon sig ordentligt i vardagen?
 
Sv: Hård i magen

kl

Vatten är något som kanske är underskattat?! Ofta tror jag man dricker för lite och det påverkar även bajandet. Ifs svårt kanske när hon är så liten...?
 
Sv: Hård i magen

hej....
Ja har oxå en dotter på fyra år som har haft o har samma problem, har provat allt som alla skriver här o inget hjälpt. Sökte läkare för detta o fick MOVICOL jUNIOR, superbra!!! Det är ett pulver som man blandar i vatten( smakar dock inte så gott:crazy:) men gud så bra!!!:) Ger henne tre gånger i veckan o nu har hon regelbundna toabesök:). De e jättebra...Lycka till:bump:
 
Sv: Hård i magen

Linfrön och kli på gröten har gjort susen med min graviditetsförstoppning. ´Kan med lätthet blandas i en smoothie, som också är förlösande.

Movicol brukade vi använda på våra gamlingar när jag jobbade på vårdhem, funkar bra!
 
Sv: Hård i magen

Tack för alla tips!!!!

Ja hon är väldigt aktiv, kanske är det brist på fibrer.
Hon har alltid varit svår med maten och man får vara glad för allt hon äter.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 359
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 223
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp