Har weaver blivit sämre?

hag391

Trådstartare
Var in på en butik och tänkte titta efter ett par bra tyglar då mina sista gamla älskade tyglar gått sönder förut och westernsuget har kommit tillbaka igen. Var in på en större hästbutik som hade en del Weaver saker men de var ju inte alls av samma kvalite som de jag köpte för en länge sedan.

Har märket blivit sämre?

Sv: Har weaver blivit sämre?

Jag har väl inte varit med så länge att jag vet hur kvalitén var "innan", men de weavergrejer jag har varit och klämt på (i huvudsak träns och sidepull har jag för mig) har varit stela och konstiga :/

Äger inga Weaver-tyglar men min spontana tanke blir att de gamla Waevers förmodligen inte var av särskilt bra kvalitet de heller... om de nu hade gått sönder.

Mina två äldsta tygelpar är från -96, dvs 13 år gamla. De är mörka, fula och tuggade på av div unghästar. Men de hänger fortfarande med.

//Waern

Haft både träns och tyglar som var underbara (tror de sista köpte jag för lite över 10 år sedan) men de i affären nu kändes som det var som någon typ av plastfilm utanpå och stela.

De sista tygeln som gick sönder var det en hund som tyckte det var smarrigt att tugga på

Senast ändrad:

hmmm... jag har 3 par weaver tyglar det ena paret är från 98 och hänger med än. Dom har vart med om mycke kan jag säga!!!! Det 2a paret köpte jag för 7 år sen och de 3e paret för 3 år sen. Inte ett problem med kvallan för min del. Tycker de fungerar utmärkt. Även huvudlagen hänger med än från 98 utan att vara något fel på.
De jag kollat på i butiker i dag verkar lika som förr iaf :grin:

Nä, tror inte dom har blivit sämre. Jag har rätt nyligen köpt Weaver träns och tyglar och dom är hur fina som helst. Mina gamla är precis som flera här säger, mörka, fula och tuggade på men håller. De nya känns inte sämre på nåt sätt...rent tjockt läder, helt enkelt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 978
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 472
Senast: Thaliaste
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat