Har upplevt...

Maira

Trådstartare
...att flera av mina "hundkompisar" har naggat mig i öronkanten när de pratar/hälsar/kelar.

Varför gör de så? Är det ett vanligt hundbeteende? Är det fler som råkat ut för det?

Sv: Har upplevt...

Det undrar jag också, min dp gör så på mig när han är jättekelen och ska mysa.

Det är väl så vissa hundar gör när dom gosar med varandra, när jag kliar på mina brukar dom "nagga" på mig. Det är säkert jättemysigt om man är hund men jag har ingen päls och bra mycket tunnare hud... Så jag uppskattar det inte så värst.

Jag har fått höra att dem gör så för dem är så otroligt glada ocg vet inte hur dem ska förmedla det till dig som person. :)

Keo gör också så när han kelar, precis som han kan göra det på en hand eller arm. "Gnetter" kallar vi det, "att han gnetter", alltså.

De vill visa att de tycker om en och att de är glada! De småtuggar ju på sina kompisar också ibland.

/Syrsa

Min hund naggar också (i vad han nu kan tänkas få tag på, ofta armen) när han blir jätteglad. När man kommer hem och han har varit ensam, när någon kommer på besök som han tycker om eller när jag hämtar honom på dagis t.ex. Ibland gör han det när man myser också, han är inte så mycket för att mysa så jag tycker det är så sött när han väl gör det. :love:

Min andra hund naggas dock aldrig. Hon ska däremot alltid slicka på en när hon myser med en.

Liknande trådar

Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
829
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 298
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka