Hår-tråden

Åh, jag är så trött på mitt hår och vill verkligen förändra något! Har funderat på att färga både mörkare och ljusare (typ bli blond, vore sjukt!), klippa lugg och kortare men kommer aldrig till skott och vågar inte riktigt. Vill ju så gärna se i förväg hur det blir, och med färgning så krävs det ju så mycket underhåll. Suck och stön! Jag älskar mitt hår axel/hak-kort men det kräver styling med värmeverktyg v a r j e morgon och jag orkar inte det. Hur fint håret än är.

Har ni tips på några bra sidor där man kan kolla hur man passar i olika frisyrer, hårfärger o.s.v? :)

Jag har alltid velat ha långt hår men resignerat i det faktum att mitt eget aldrig kommer bli långt. Men såå..fick jag ett infall och gick till Wendy's i Stockholm och satte i extensions. Jag älskar det och är så nöjd! Ska dit på fredag igen för en uppfräschning. :D
image-4.jpg

Äntligen kan jag ha fläta!
image-1.jpg

Jag har alltid velat ha långt hår men resignerat i det faktum att mitt eget aldrig kommer bli långt. Men såå..fick jag ett infall och gick till Wendy's i Stockholm och satte i extensions. Jag älskar det och är så nöjd! Ska dit på fredag igen för en uppfräschning. :D
image-4.jpg

Äntligen kan jag ha fläta!
image-1.jpg
Snyggt! Saknar mitt långa hår ibland.

Fråga till er som kan det här med att bleka håret. :)
Jag ska försöka ljusa upp håret lite, typ ombre slingor. Jag har redan gjort det en gång med tycker inte det blev sån stor skillnad. Jag förstår ju att man kanske måste bleka flera gånger för att få det tillräckligt ljust men måste man gå över tiden också kanske? På lådan står det ju att man inte ska ha i blekningen längre än 45 min så jag har aldrig haft i längre än så och då blir det inte nån stor förändring direkt.

Tar gärna emot tips på vad ni använder för att bleka håret.

Bilden till vänster är mitt hår just nu. Bilden till höger är ungefär så ljust jag vill ha det
img_2790_redigerad-1_53bae3709606ee7466db7290.jpg
d9a90e3b6c370c26f2f66e4a253fbc0d_53bae40fe087c311d3f014bb.jpg

Jag använder ett schampo och balsam som ger en lätt blekande effekt, men eftersom jag köpet det här i Tyskland, så antar jag att det inte hjälper dig:p

Till er med trassligt hår/självskapande dreads mm! Jag fick alltid sådana i nacken och sidorna av håret förut. Ffa efter jag blekt det, då tog det 12 timmar så var de halvskapade... :banghead:

Jag har sett ljuset!!! :love:

Numera kör jag på SLSfritt schampoo med så lite parfym som möjligt, och jag tvättar det max en gång i veckan. Balsam kör jag med silikon/parafinfritt något och jag slarvar att sköja ur det. Dessutom jag tvättar endast hårbotten inte hela håret längre.

Det som var den stora skillnaden var att jag efter jag kramat ur det mesta vattnet ur håret tar arganolja och c/o Gerds B2serum ca 1:2 och masserar in. Detta ger lite stadga, vackrare lockar och trasselfritt hår!!! Jag behöver inte borsta det längre!! Alls! Om jag vill ha en specifik bena kammar jag den och sedan kammar igenom med fingrarna. Helt otroligt på mitt hår! Hett tips att prova! :love:

Hoppas de här bilderna funkar istället... ;)

3ee6b25c-f3f7-4e41-b4dd-0fbec578feea_zps41ee924c.jpg
378be9aa-d0a4-4b3f-a688-06ea8ebaa84d_zps8b8c691d.jpg

Jag fixade precis nån slags ombre :) min kompis tipsade om Schwarskopf blondering slingor.
Vi använde först styrkan M2, vilket blev lite mesigt, så jag köpte en M1 så nu har jag nästan blonda toppar :D ska se om jag kan ordna bild sen!

Gillade färgen, kändes inte som att den slet så mycket på håret heller, trots 2 blekningar samma vecka.

@pepp Jag använde M1 sist men tyckte det blev lite för mesigt. Igår använde jag L100 Ice Blonde och den funkar riktigt bra! Men som vanligt så fegar man för mycket... Jag borde ha blekt fler slingor :idea::)

@pepp Jag använde M1 sist men tyckte det blev lite för mesigt. Igår använde jag L100 Ice Blonde och den funkar riktigt bra! Men som vanligt så fegar man för mycket... Jag borde ha blekt fler slingor :idea::)

Är det M1 du använt på bilden ovan? Då förstår jag om du tycker det blev mesigt! Jag hade rätt solblekta toppar från början, kanske var därför den bet rätt bra på mig...

Är det M1 du använt på bilden ovan? Då förstår jag om du tycker det blev mesigt! Jag hade rätt solblekta toppar från början, kanske var därför den bet rätt bra på mig...

Ja precis. Mina toppar var också lite blekta men jag använde hättan som följde med och gjorde nog för få slingor och för lite blekning.

Jag ska också försöka ordna en bild på hur det ser ut nu :)

@pepp Snyggt! :up:
Jag rekommenderar verkligen L100 Ice Blonde (finns silver blond också ;) ). I de paketen följer det med en efterbehandling som ska ta bort det gula.

Kass bild... Men här ser man att det är lite ljusare i topparna iallafall.
IMG_1374_zpsb1c13f83.jpg

I slutet av månaden ska jag äääntligen till frissan och då kommer jag bli ännu blondare :banana: Planerar att ta med den här bilden som inspiration:
bf744b7f4f1a4b3ab13f41ef9fdf7c0c_zpsa91d1ec4.jpg

Kass bild... Men här ser man att det är lite ljusare i topparna iallafall.
IMG_1374_zpsb1c13f83.jpg

I slutet av månaden ska jag äääntligen till frissan och då kommer jag bli ännu blondare :banana: Planerar att ta med den här bilden som inspiration:
bf744b7f4f1a4b3ab13f41ef9fdf7c0c_zpsa91d1ec4.jpg

Jättefin inspirationsbild! Ska du klippa kort också eller bara toppa? :)

Jag har kört en 3:e omgång med M1 och är numera blondin i längderna :D haha.

@pepp Härligt! Bild!? ;)

Jag kommer nog klippa av 1 dm eller så för att verkligen fräscha upp håret. Det kommer bli strax under nyckelbenen typ :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 198
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden