Här " skvallras " det om hingstar som är inplanerade att visas på bruksprovet...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Här " skvallras " det om hingstar som är inplanerade att visas på bruksprovet...

Ja, han är röntgad och klar (2 gånger tom pga de nya reglerna om chipsmärkning - känns lite onödigt på häst som redan är brännmärkt med specifikt nummer)

Får hoppas att han i alla fall håller sina poäng som han fick på tre-års testet (trots urdålig dag när inget funkade hade det räckt för att bli godkänd som specialbegåvning som 3-åring vilket ju krävs högre poäng för än som 4 och 5 åring) Men som sagt mkt kan hända och allt kan gå fel ingen som kan sia om framtiden förrän den är där. Vi kämpar på och hoppas att allt skall klaffa.

Bröderna heter Cawi F.Damgaard och Celebration F.Damgaard.

Mormor heter Wiber och hennes godkända son i Norge heter Ragoni , söker för övrigt all info jag kan få om denna hingst om någon känner till honom Har förgäves försökt få kontakt med både det norska tävlingsförbundet och avelsförbundet för att få ut konkreta resultat på honom inför anmälan (fortsätter att jaga dem efter helgerna). Har endast uppfödarnas uppgifter om honom vilka är att han har många segrar och placeringar upp tom 160 (GP) och varit med i det norska landslaget. Tävlats flitigt och därför i stort sett inte alls använts i avel för några år sedan hade han enbart 2 reggade avkommor varav en har jag hittat gamla tävlingsresultat på (bla 3:a i deras 4-års Breeders Trophy hoppning)
Det som ännu mer gör en förvirrad är att 1997 finns ett resultat från nationell tävling hoppning här i Sverige och då är rätt vad det är Jan West (ägaren till bla A-Dur) registrerad ägare på honom. Dock finns endast detta enda resultat sedan är han försvunnen. Längst bak i bakhuvudet har jag hela tiden reagerat på detta namn och frågan är om han visade fram honom här i Sverige för att få honom godkänd. Någon som har gamla bruksprovsanteckningar som kan kolla ? Borde ju troligen ha varit 1997 eller 1998 i så fall. Sedan har han väl gått iväg utomlands eftersom han verkar ha gått upp i rök både här och i Norge vad jag kan hitta.

Ytterligare avkommer med placeringar/segrar tom 150 är Fabriano (seger 150 i Danmark) och Fausti-No (tävlad med segrar tom 130 i Danmark och därefter exporterad till Tyskland omdöpt till Oliver (jättekul namn när man skall spåra resultat) redan under första året i Tyskland gick han 150 med placeringar (så långt har uppfödarna lyckats spåra när de behövde uppgifterna till bröderna) därefter blev han såld och sedan har vi inte lyckats hitta fler resultat så han kan tom ha gått mer vem vet?) Sedan har hon Farnold på honom finns bara obekräftade uppgifter att han har placeringar tom 140 i Tyskland (dit han såldes som unghäst). Sedan finns Orlando med seger tom 130 på landsplan (motsvarande våra elittävlingar). Och som en liten sladd finns första avkomman Fandango som tävlade dressyr med placeringar tom LA...(hamnade nog inom fel gren).....

Sv: Här " skvallras " det om hingstar som är inplanerade att visas på bruksprovet...

Tack !!! Vi kämpar på !!!

Liknande trådar

Avel Nytt försök efter lite påminnelse från moderator... Men jag har saknat en sånhär tråd på avel, med lite allmänt skvaller, tjöt och...
19 20 21
Svar
411
· Visningar
67 590
Senast: cirkus
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 390
Islandshäst Då det blev så många frågor om hingst tipp i den andra tråden kommer här en ny. Kan börja med 4 av mina damer där jag tro att valet...
2
Svar
22
· Visningar
3 587
Senast: valvis
·
E
Hästvård Om tråden ligger fel får gärna moderatorn flytta den. Jag har lite funderingar över hingstar och valacker tillsammans...:) Det är så...
Svar
8
· Visningar
1 315
Senast: embe95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025