Jag skulle bara betäcka dressyrston i år. Svårt när en sån hingst finns tillgänglig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tur man har en hel hög med hoppston synd att det finns så mkt fina hingstarJag skulle bara betäcka dressyrston i år. Svårt när en sån hingst finns tillgänglig...
Kommer ha tre...Skulle ju sälja av, inte tillverka FLER Får ringa till Lövsta o skälla på dem tror jag som tar in så fina hingstarTur man har en hel hög med hoppston synd att det finns så mkt fina hingstar
Men det är ju tanken som räknas, och du tänkte ju inte tillverka flerKommer ha tre...Skulle ju sälja av, inte tillverka FLER Får ringa till Lövsta o skälla på dem tror jag som tar in så fina hingstar
Farligare möjligtvis men knappast dyrareMen det är ju tanken som räknas, och du tänkte ju inte tillverka fler
Jag brukar intala mig att det finns farligare beroenden än hästavel
Det är Linda Eriksson som har den gården. Vet inte mkt mer än att hon är en duktig hoppryttare, det är ett fint ridhus på gården och Stall MJ ligger precis bredvid. Det är några bra ryttare som mellanlandat där enligt hennes instagram..Det har öppnat en ny seminstation i Stockholmsområdet (Nifsta gård, Rimbo) läste jag på fb. Någon som vet mer om det?
Är inte så sugen på Lövsta efter förra årets säsong..
Vad är det som avskräcker med Lövsta? (Du får gärna svara via PM om du inte vill dra det här). Anledningen till att jag frågar är för att jag eventuellt vill använda en av deras hingstar men blev rätt irriterad på dem redan förra året, och vet fler som blev det...Det har öppnat en ny seminstation i Stockholmsområdet (Nifsta gård, Rimbo) läste jag på fb. Någon som vet mer om det?
Är inte så sugen på Lövsta efter förra årets säsong..
Jag skickade på messenger.Vad är det som avskräcker med Lövsta? (Du får gärna svara via PM om du inte vill dra det här). Anledningen till att jag frågar är för att jag eventuellt vill använda en av deras hingstar men blev rätt irriterad på dem redan förra året, och vet fler som blev det...
Är det någon som kan något om New Forest avel här? var lite nyfiken på en ponny så jag hörde av mig till säljaren. Då visar det sig att ponnyn ej är godkänd för avel eftersom den har ett vitt bakben? kan det verkligen stämma? jag såg själv stämpeln i passet där det stod ej godkänd, x-register. Men ponnyn har bara vitt på halva skenbenet, skulle säg att det är en halvstrumpa?
Vad jag läste om rasstandarden fick de ha vitt upp till hasen ungefär (en linje snett dragen över hasen, vet ej exakt) men det här är ju bara en halvstrumpa? Jag kunde inte se att den hade Golden Wonder i sig. I passet står uttryckligen att den ej kan föras in i riksstamboken avd i-e pga otillåtna vita tecken. Den har en bläs också, annars inget vitt.Nja, strumpor får de ha, tror det är vitt över framknä/has eller bakom huvudet som inte är tillåtet. Har den hingsten Golden Wonder i sig kanske? För mycket GW-blod är inte heller godkänt numer.
Vad jag läste om rasstandarden fick de ha vitt upp till hasen ungefär (en linje snett dragen över hasen, vet ej exakt) men det här är ju bara en halvstrumpa? Jag kunde inte se att den hade Golden Wonder i sig. I passet står uttryckligen att den ej kan föras in i riksstamboken avd i-e pga otillåtna vita tecken. Den har en bläs också, annars inget vitt.
De är med i SHs Blå Basen!Finns det något webbaserat register för newforest? hittade inget när jag sökte
Ja det är det jag tänker också, att tecknet sett stort ut på fölet men sen växt ikapp.De är med i SHs Blå Basen!