Gabby_Ossi
Trådstartare
Någon som hört när blup kommer att uppdateras?
Skrev ett par inlägg bak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som hört när blup kommer att uppdateras?
Tänk då på att olika länder kan ha olika regler vid transport av häst. Jag har för mig att man knappt får köra i Danmark utan utbildning och licens. Hur det är i andra länder har jag ingen aning om.Ja, det kan gå! Hyra lastbil och köra själv kan ju gå.
Åh det hade jag missat, backar o kikarSkrev ett par inlägg bak
Hur kan jag ta reda på om en hingst är godkänd i SWB? Ska det stå med bland infon om hingsten eller? Funkar ett sto licens på alla hingstar? Har varit i kontakt med hingstägaren som samarbetar med en station i Sverige och kan skicka dit men jag vill kunna regga det eventuella fölet i SWB från början så att säga och inte bara tilläggsregga. Har inte så bra koll på det här men vill gärna lära mig.
Fråga SWB om hingsten är godkänd.
@Freazer
Du kan söka hingsten via www.blup.se. Utländska hingstar som någon gång varit godkända i SWB har ett 5-siffrigt stamboksnummer som börjar med 95. Hingstar som initialt godkänts för Ett-sto-licens har ett 4-siffrigt stamboksnummer som börjar med 9.
Har en fråga till, vad menas med förädlingsprocent? Någon som vet?
Ett-sto-licens kan lösas för:
1. alla hingstar som redan är godkända för svensk varmblodsavel
2. alla hingstar godkända i annan stambok för varmblodiga ridhästar med typ och prestation som samstämmer med avelsmålen för SWB.
3. de hingstar som finns med på WBFSH:s top 15 ranking för avelshingstar.
4. de hingstar som finns med på WBFSH:s top 15 ranking för tävlingshästar.
Nu har indexen kommit @Fenestra
Och inte alla hingstindexenBara hingstindexen, ingenting på stona eller resultat från unghästtester
Tack hittade bara något om de yngsta på någon lista från asvh/ swb