Jag tycker det är viktigt att tänka på att inte gå till personangrepp mot de som arbetar på PostNord eller någon annan aktör för den delen. Även om personer vill skydda sin arbetsgivare så är det inte okej att gå så hårt på.
Jag har själv arbetat på PostNord inom kundservice och jag har fått mottaga hot om våld, sexuella trakasserier och pratat med väldigt otrevliga människor. Ändå sitter jag här och försvarar de som ringer in för att jag vet att de är arga på PostNord och inte mig. Men det är inte okej ändå det som man får höra eller mottaga från folk som saknar brev.
Har även pratat med folk som hotar att mörda och slå ihjäl brevbäraren eller paket chauffören. Jag förstår folkets ilska men det flyger hot hit och dit och onödiga personangrepp.
Det jag tror att
@sumpanhammer menade med sitt inlägg är att det finna fler aktörer och att man bör kolla på sina brev hur de är uppmärkta för jag och säkert ni andra vill kanske inte sitta i fel kundservice kö i onödan om man ska rapportera postproblemet.
Håll god ton mot varandra även när ni är oense. Det blir mycket roligare bukefalos miljö då!