Görel
Moderator
Jag personligen har som rutin att kolla adressen innan jag skickar något men det har inte alla kollegor.Jag har flyttat 2 ggr på ett år och dessutom bytt hela mitt namn under den tiden. Det blev ganska snabbt pinsamt uppenbart att många som inte tillåter manuell adressuppdatering med hänvisning till att de använder folkbokföringen, inte alls uppdaterar den informationen... Det bästa är när man kontaktar dem och meddelar att det är fel namn/adress och de surt säger att det inte är deras fel, de använder bara folkbokföringens uppgifter.
Jag har förvisso hotbild mot mig, men inte på livshotande vis utan "bara" förtal och försök att sätta mig i ekonomisk skuld. Kan inte ens föreställa mig vilken panik jag skulle känt om min hotbild kom från någon som var fysiskt kapabel att göra mig illa, samtidigt som myndigheter, postnord mfl håller på så här
Nuvarande kommun synkar mot folkbokföringen men eftersom jag även skyddar personer så kollar jag alltid med dem vilken adress de vill ha sin post till.