Har ni samma utrustning på träning som på tävling?

Hästen har exakt samma.

Jag själv har en hjälm som bara används vid hopptävlingar och ett par stövlar som bara används vid hopp/dressyr.

Jag har "finträns", "finbenskydd", "finschabrak", "finstövlar", och ska nog köpa en tävlingshjälm. Dessa "finsaker" använder jag på finare dressyrträning och ibland på finare hoppträning - och på tävling. Sen så har jag många olika träns och bett då jag tror att det är bra att variera, men det är väl en annan sak:)

Har exakt samma grejer. Har en tävlingshjälm som inte är använd på typ tio år, rider i min vanliga, den är bekvämare. Har fyra par stövlar, inga tävlingsstövlar. Skulle aldrig klara av att tävla i ett par oinridna hårda stövlar. Sträcker mig till o sätta på ett rent schabrak typ.

Jag tävlar inte än. Men när jag ska börja med det så har jag tänkt att ha speciella tävlingsstövlar, hjälm och handskar såklart. Hjälm är ju mest för att jag kommer att behöva köpa ny tills nästa år och stövlar för att jag beställt ett par bruna att ha hemma :p

Har fin vojlockar, skydd och boots, i hästarnas färger, som används vid träning/tävling. Bling-pannband åker oftast på. Träns/bett har jag flera som jag varvar med även hemma så rider på det träns/bett som hästen går bäst på just då. Sadel och gjord är alltid samma.
Själv har jag några finare ridkläder och ridskor, som åker på vid träning.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 143
Senast: CaisaCax
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
514
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 480
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka