Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan ju svara själv. Har samma sadel, samma bett, samma stövlar till mig oavsett om det är träning/tävling. Däremot varierar ju (givetvis...) schabraken, men det tror jag väl är av mindre betydelse. Anledningen till trådstarten är att jag har två träns, ett fulträns som hängt med sen hästen var liten och som jag rider på hemma, och ett fint som hon tävlar med. När jag ridit för tränare har det bara blivit att jag har ridit på samma träns som när vi rider hemma. Men efter att ha läst era svar känns det mer relevant att även träna för tränare på det snygga tränset (även om bettet då är samma oavsett, och det är engelsk nosgrimma på båda så sitter det kanske lite annorlunda/känns annorlunda för hästen).
Kort och gott. Har ni samma utrustning när ni tränar (för tränare alltså, inte hemma själva) som när ni tävlar? Tänker för att förutsättningarna ska likna tävlingsmomentet så mycket som möjligt? Eller har ni alltid samma utrustning?
Förlåt för OT men vad är en stolpnosgrimma? Aldrig hört förut och hittar inget svar jag förstår när jag googlarJag har ett annat schabrak, och självklart blus och kavaj som jag inte använder på träning. Hästen har också ett annat träns eftersom hans vardagsträns har stolpnosgrimma och saknar käkrem och därför inte är godkänt för tävling.
Förlåt för OT men vad är en stolpnosgrimma? Aldrig hört förut och hittar inget svar jag förstår när jag googlar
Då har jag lärt mig något nytt Tack!Det är en typ engelsk nosgrimma som sitter fast i sidostyckena, har jag fått lära mig iaf
PS levade är ett exempel med tydliga bilder. Det är även vanligt på spanska och akademiska träns En lösning där nosgrimman faktiskt stabiliserar tränset istället för hästens käkar.Då har jag lärt mig något nytt Tack!