Har ni något sånt där som alla andra har gjort men inte ni?

Jag är lyckligt ovetande om väldigt mycket populärkultur (ffa tv-serier) som "alla" sett.

I övrigt tror jag att jag gjort rätt mycket som folk i allmänhet kanske inte gjort, för att jag är en nyfiken person som gärna testar saker åtminstone en gång. Har svårt att se att jag kommer åka tillbaka till Ullared dock. :angel:
 
Förstår dig! Den har inte fångat mitt intresse alls pga. alldeles för brutalt för min smak.

Däremot såg jag det allra sista avsnittet eftersom jag satt bredvid och sysslade med något när maken kollade. Jag rynkade på ögonbrynen och han försäkrade mig om att serien absolut inte har varit såhär kass fram tills sista säsongen och kanske framför allt sista avsnittet :D Det var verkligen helkasst. Men jag tror honom, det var nog en briljant serie i sin helhet. Men det är ändå kul ibland att slänga ur sig att "nej men jag såg ändå sista avsnittet så jag vet att det var en kass serie" till de mer inbitna fansen och invänta reaktion.

Böckerna är fantastiska! Iaf de som hittills har publicerats. Men serien var usel i min mening. Då började jag se serien innan jag läste böckerna.
 
Jag har inte sett Titanic. De flesta tjejerna i skolan såg den 17-18 gånger när den gick på bio. Jag förstod verkligen inte varför - sången kunde man höra på radio och den var dålig, Leo di Caprio såg ut som en golvmopp redan då, och man VISSTE ju att båten skulle sjunka.

Jag har aldrig varit på McDonalds och jag har aldrig köpt julskinka och jag har aldrig ätit sylt.
 
Jag är lyckligt ovetande om väldigt mycket populärkultur (ffa tv-serier) som "alla" sett.

I övrigt tror jag att jag gjort rätt mycket som folk i allmänhet kanske inte gjort, för att jag är en nyfiken person som gärna testar saker åtminstone en gång. Har svårt att se att jag kommer åka tillbaka till Ullared dock. :angel:

Man ska aldrig säga aldrig 🤣. Jag skulle ju aaaaaldrig dit. Nåja. Höll i 36,5 år.
 
Det finns massor av filmer och tv-serier som mer eller mindre tas för givet att "alla" sett, som jag aldrig tittat på.

Jag har inte heller varit i/på (?) Ullared/Gekås.

Utöver det kommer jag inte på något särskilt. Jag är nog en ganska vanlig och tråkig person som är alldeles för lik "alla andra" 😅
 
Jag har inte sett Titanic. De flesta tjejerna i skolan såg den 17-18 gånger när den gick på bio. Jag förstod verkligen inte varför - sången kunde man höra på radio och den var dålig, Leo di Caprio såg ut som en golvmopp redan då, och man VISSTE ju att båten skulle sjunka.
:rofl:
 
Jag har heller inte sett varken GoT, Vänner eller besökt Ullared inser jag nu när jag läser era kommentarer, men det är inte lika utbrett i min umgängeskrets att det kändes lika häpnadsväckande.
 
Jag har aldrig ätit surströmming, men tycker kaaanske inte att det räknas som svar pga är väl inget alla har gjort (i min krets iaf) utan känns mer som något gammalt, äckligt som finns kvar men att dom flesta svenskar håller sig undan fast alla från andra länder verkar tro att vi äter det på alla sommarens kalas 😅

I övrigt är jag också en nyfiken person som gärna testar det mesta så kommer inte på så mkt annat, men det finns iof en del saker jag ogärna gör om igen som tex en bikiniwax 😆😵‍💫
 
Sen är det väl så att vissa grejer är ganska generationsbundna. Jag som är född -89 tillhör ju den generation som verkligen läste och tittade på Harry Potter för att vi tillhörde målgruppen när den kom. De som var lite äldre men samtidigt för unga för att ha barn som läste eller tittade på det tyckte säkert inte alls att det var samma norm att ”alla” gjorde det. Likadant hade jag en kollega som är lite yngre än jag som inte alls förstod att ”alla” tittade på Rederiet klockan åtta varje torsdag.
 
Har aldrig varit utanför Norden, bara till Norge och Finland.
Har aldrig druckit mig full + aldrig varit bakfull.
Har aldrig kört bil (är 46 år)
Har aldrig läst/sett Harry Potter , GoT etc.
Har aldrig flugit utanför Sverige.
Har aldrig ägt en hårtork.
 
Om man ska åka till finland är färjan ett utmärkt transportmedel. Det är så långt att bila runt och flyg så kort sträcka verkar fånigt. :D

Jag har aldrig åkt på solsemester.
Beror ju på var i Sverige man utgår från. Jag har varit på dagsresa till Kemi med bil en gång för länge sen.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 939
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 521
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 022
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 785
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp