Här håller jag faktiskt inte med, eller delvis iaf. Fiskpinnar som du säger tycker jag också blivit sämre. Jag kan inte säga exakt vad det är men de smakar typ inget längre? Tycker inte heller det är någon skillnad på dyrare eller billigare varianter. Vet inte varför.
Däremot färdigmat typ Dafgård, Findus osv frysmaten har jag blivit förvånad hur mycket bättre de blivit på senare år jämfört när jag åt dem för kanske 15 år sedan? Jag gissar att det helt enkelt varit en nödvändig strategi då frysmat väl varit känd som "äcklig" rätt länge?
Sen är det såklart hit-and-miss bland mycket färdigmat. Dels vad man personligen gillar och inte men också generell kvalitet, man får prova sig fram. Vårrullar tycker jag allt jag hittat smakar skit, men ICA t.ex har frysta dumplings som är väldigt goda. Iaf de "japanska" och de med anka/ingefära, de vegetariska tycker jag tyvärr smakar illa, liksom ingenting men ändå lite beskt? Det är synd.
Bara för att jag skrev det nu kom jag faktiskt på en grej! Billys vegetariska panpizza minns jag som en av de godaste förr i tiden, nu smakar den ingenting, helt värdelöst. Tycker tyvärr ofta det är så med vegetariska/veganska produkter att de är smaklösa.