Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Larm är i första hand inte till för att tjuvarna ska åka fast om man ska vara krass. De hinner oftast inte dit. Det erkände tom larmföretaget för mig.Jag känner lite såhär; vi bor 1mil/10min utanför en mindre stad där då vaktbolaget plus polis finns. Så tankarna går ju helt klart till om väktare/polis hinner ut innan tjuvar drar? Kanske skillnad om man bor så att nån är snabbt på plats? Hur tänker ni ang det?
Känns inte som tjuvar åker fast så ofta ändå. Visst kan väl larm skydda till viss del, eller avskräcka iallafall kanske?
Varför/varför inte?
Jag ser på vårt larm ungefär som att jag låser dörren på natten och när vi inte är hemma. Inte mycket noja behövs för att låsa.Nej. Jag har visserligen inget att stjäla (men det vet de kanske inte förrän de redan är inne), men jag känner att larm är att mata nojjor... Ingen pik till någon som känner sig tryggare med larm, vi upplever alla saker olika! Men jag tycker att det är att ge alldeles för stor plats åt oro i livet.
Sen har jag ju Monster också, han är kanske något avskräckande. Återigen är väl frågan om det är något inbrottstjuvar vet förrän de är inne... (Och han är det värdefullaste jag har, tjuvar finge gärna ta för sig av allt i huset bara de lämnar hundstackaren ifred! Även om jag brukar skämta om "gratis hundmat" ibland. )
Sen är vårat larm också kopplat till brandlarmet och vi har även kameror. Det bästa med det larmet är om det skulle börja brinna när vi sover. Röken dödar och då har vi en möjlighet att vaktbolaget ser röken och kan ringa och väcka oss.
Jag håller delvis med men har ändå valt att ha larm. Inte för att jag är rädd för egen del, men jag upplever ändå att det är skönt att det finns en extra koll på katt/hund när dessa är ensamma hemma.. Så jag har larm pga mina djur skulle jag nog säga, resten är inte alls lika viktigt.Nej. Jag har visserligen inget att stjäla (men det vet de kanske inte förrän de redan är inne), men jag känner att larm är att mata nojjor... Ingen pik till någon som känner sig tryggare med larm, vi upplever alla saker olika! Men jag tycker att det är att ge alldeles för stor plats åt oro i livet.
Fast lyckligtvis är det inte så det funkar.Ett vanligt enkelt brandlarm som du sätter i taket tjuter så att döda vaknar. Du vaknar helt garanterat snabbare och mer garanterat än att någon på ett vaktbolaget först ska se röken och sedan väcka er med en telefon. Hur många decibel har du på din telefon?