S
Sissan
Undrar om det är nån som har häst med veka bakkotor och vilka problem dessa har gett eller om hästen funkat bra ändå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte att veka kotor medför något större problem, men hästen ska helst inte gå på för djupt och tungt underlag, utan fastare underlag är viktigt. Har haft ett par hästar med veka kotor och de har aldrig haft några problem. De har haft väldigt mjuka gångarter och varit behagliga att rida, tror att kotorna kan spela in lite där.
Hon ser ut ungefär som jag tycker vår känns vid böjsenan men jag är inte säker på att det är tjockare eller om jag inbillar mig då hon ser så vek ut...Kl.
Äldre fölmärren Maternelle
![]()
Denna går numera bakskodd fram till fölning.
Har fått många föl och nedärver det inte.
AM
kl
oj det var ordentligt..... min ena har en liiiiten antydning till veka bak, men det är nog mest för att han har tendens till att sätta bakbenen lång inunder kroppen, står han rakt ser det helt normalt ut. har ej heller fått kommentar på vet.besiktning.
såg en häst till salu för mkt billig peng pga den hade veka kotor. visserligen fram men den såldes enbart som sällskapshäst.
vad säger ni om det?
Jag är skeptisk. Det blir ju en påfrestning, och veka bakkotor gör ju att det alltid hos mig kommer en tanke om hästen pallar samling. All min ridning syftar ju till att förflytta vikt bakåt, alltså där hästen är svag.