Tusen tack för pepp!
Och jag vill verkligen lägga alla resurser jag har på att försöka fixa detta. Det låter kanske som en bagatell för vissa, men för mig är det inte det.
Just när det gäller utbildning har jag tyvärr inga CSN-poäng kvar (har slösat dem på helt värdelösa kurser), och det finns inte riktigt en "kvällskurs" i att bli hästskötare
Jag har kollat upp det, och det finns vuxenkurser typ Komvux för att bli hästskötare, och om jag hade haft CSN-poäng kvar så hade jag hoppat på direkt! Men någon form av försörjning måste jag ha under tiden månadsvis för att kunna betala typ telefonräkning och busskort liksom, och var ska de pengarna komma ifrån?
Som du säger: ersättning från Arbetsförmedlingen har redan diskuterats. Och aktivitetsstödet det pratades kommer alltså
inte att beviljas om det "bara" gäller praktik och inte faktisk anställning, eller ja som i det här fallet utbildningsanställning.
Mitt största problem är alltså inte att skaffa kompetens nog för att kunna jobba i stall, det kan jag göra var som helst. Mitt största problem är att för att kunna vara anställningsbar i stall behöver jag jobba heltid på att
bli anställningsbar - och under den tiden, hur ska jag betala mina räkningar?