Har jag fått foglossning nu???

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Raeman

Om jag reser mig ur t ex soffan för hastigt känns det som sendrag, eller som att muskeln töjs ut i ljumsken. Det går över på några sekunder och det känns inte i någon annan situation. Fan om jag får så jag inte kan rida!!! Hur ska jag då klara mig??? :cry: :cry: :cry:

M.

Sv: Har jag fått foglossning nu???

Förlåt men.. vad skönt att någon annan också känner samma sak!
Trodde att jag gjort något tokigt så bäbisen råkat illa ut :o

Jag har inte varit orolig för bäbisen eftersom det "stramar" bredvid/nedanför själva magen. Jag är bara orolig för att jag ska bli invalidiserad och inte kunna göra det jag vill (läs rida)... :crazy: Är ju bara i vecka 13 än så länge och har tänkt att kunna rida bra mycket längre än så här! ;) Har t.o.m siktat in mig på att kanske hinna med i alla fall någon tävling innan bäbis tittar ut :crazy: :angel: Och så så fort jag kan efteråt :angel:

Vilken vecka är du i? När känner du av "sendragen"???

M.

Jag är i v. 23 nu, jag känner av det om jag vänder mig för fort i sängen tex eller om jag gått en långpromenad med hundarna.
Det jag hittade på gravid.se om graviditet i just v.23 så står det
"Nu går det att känna (palpera) barnets olika delar genom bukväggen. Det kan smärta i sidan av magen, det är livmodersmuskeln som töjer sig. Smärtan bör försvinna efter vila.

Nu brukar sammandragningarna (förvärkarna) bli påtagliga. De tar tag om barnet och masserar det
."

Så det är nog det jag känner *pustar ut*

Jag tror inte att det är samma sak som jag känner...

M.

Jag får också liksom "hugg" i ljumskarna då och då. De går över på några sekunder, och jag får sällan hugg så länge jag sitter eller ligger still. De kommer alltså när jag är i rörelse (eller som du beskriver, när jag reser mig).

Enligt en barnmorska jag talade med var det troligtvis ligamenten som nu förberedde sig på kommande förlossning. Det är alltså inte fogarna enligt henne.
Mina hugg började ungefär i vecka 18, men sådant är ju väldigt individuellt!

Mvh Tillis

Foglossning spelar i en annan division :crazy: Det låter mer som att du känner av muskler och ligament.

Foglossning känns istället så här:

Du får djävulusisk konstant värk baktill i korsryggen på båda sidor om mitten och så känns det som om det glappar och är ÖMT mitt fram på blygdbenet. Enda sättet att förflytta sig är med någon underlig vaggande teknik.

Du kommer inte på tanken att belasta med benen det minsta isär för då känns det som att du helt enkelt kommer att spricka och få en halvmeter längre ben :eek:

Du skulle hellre hoppa ut genom fönstret än att sparka tvättkorgen framför dig med fötterna :o

När du vänder dig om från sida till sida i sängen så klonkar det och känns som om bäckenet över huvudtaget inte sitter ihop :cool:

Och när du suttit en stund är det bara att resa sig försiktigt med benen ihop och försöka dra ihop bäckendelarna med musklerna innan det går att belasta och gå.

Själv stod jag ut och red första graviditeten fast det gjorde :devil: :devil: :devil: ont! Svimmade nästan när jag fick hjälpas av hästen :p

Men nu andra gången har jag gett upp. Jag har inte en chans att hinna ikapp 3½-åringen på en vecka om jag utsätter för mig en sadel/häst mellan benen :cry:

Jag vill inte vara skadeglad MEN:

"u kommer inte på tanken att belasta med benen det minsta isär för då känns det som att du helt enkelt kommer att spricka och få en halvmeter längre ben

Du skulle hellre hoppa ut genom fönstret än att sparka tvättkorgen framför dig med fötterna

När du vänder dig om från sida till sida i sängen så klonkar det och känns som om bäckenet över huvudtaget inte sitter ihop

Och när du suttit en stund är det bara att resa sig försiktigt med benen ihop och försöka dra ihop bäckendelarna med musklerna innan det går att belasta och gå."

:rofl: :rofl: :rofl: ........ :eek:

...men det ÄR så, och värre ändå :crazy:

Du skulle se mig ragla mellan sängen och toan :o (har just varit magsjuk) Har man bråttom och har legat en stund så BÄR bara inte benen. Det gäller att utveckla en taktik där man kan rulla ur sängen och sedan liksom kasta sig mellan möbler/dörrposter så man har nåt att hålla i. Och hålla fast bowlingklotet så det inte åker ner i bäckenutgången :eek: Snabbar man sig hinner man in på toan innan kroppen har fattat att blodtrycket är kvar i sängen :crazy: :crazy: :crazy:

som tur är är det inte så många som får så här mkt symtom :p

Och magsjuka i de sista månaderna önskar jag inte min värsta ovän :(

hihi ecssory - antar att du nu plötsligt blir JÄTTESUGEN på att skaffa barn :idea: :angel:

Tack för svaren! :bow: Var lite orolig om det här kunde vara något förstadie till föglossning. Då kan jag pusta ut ett tag till...

m.

"hihi ecssory - antar att du nu plötsligt blir JÄTTESUGEN på att skaffa barn"

:D ...ja...ENORMT!!!

Hålelr med Tim om att foglossningarna spelar i en annan division...
Jag har "bara" haft besvär av de bakre fogarna, men det var fullt tillräckligt förra gången. Var sjukskriven periodvis pga detta. Det hände att jag inte alls tog mig ur sängen, föll ihop i en hög av smärtan när jag skulle försöka resa mig upp. Satt i 5 minuter på toan och funderade på hur f*n jag skulle bära mig åt för att lyckas torka mig i häcken... Och ibland var det som om någon bara högg en kniv rakt in i korsryggen och man ramlade ihop...

Tackochlov så är det inte alls lika illa den här gången! Jag är nu i vecka 21 (tror jag) och fortfarande ganska fungerande. Förra gången var jag sjukskriven vid den här tidne och tog mig framåt med hjälp av kryckor...

Det där inlägget får mig att undra varför människohandel är så fel, egentligen ;)

Det borde finnas baby-butiker där man kan köpa färdiga exemplar. Rumsrena, rosiga, med dämpad ljudnivå och timer-inställning på "somna kl 20" och "vakna kl 09" :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 979
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 552
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar