Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, ja jag har förstått att welshar är känsliga för fång. Men hur ska man tänka angående motion egentligen? en treåring behöver ju lite sommarvila... annars gillar hon att bli körd.
Det farliga för en unghäst är om den inte bara är rund på sommaren.Ok, ja jag har förstått att welshar är känsliga för fång. Men hur ska man tänka angående motion egentligen? en treåring behöver ju lite sommarvila... annars gillar hon att bli körd.
Det farliga för en unghäst är om den inte bara är rund på sommaren.
Alex ponny vad smällfet länge.
.
Det farliga för en unghäst är om den inte bara är rund på sommaren.
Alex ponny vad smällfet länge.
en unghäst på både 3 0 4 år behöver vila sommartid. Kanske inte hela sommaren, men... Körning ger heller inte alls samma belastning så att köra ngn dag per v är nog bara trevlig omväxling o den får se mer av den stora vida Världen.
Sen när den rids kontinuerligt är det lättare.
Vad gäller motion, så har det endast påvisats att 30 min trav ökar insulinkänsligheten. I en annan studie var det 1 timmes trav. Man vet alltså inte om 30 min skritt har någon effekt. Men säkerligen är det bättre än inget alls!
Sen en viktig sak, det är farligt att beta när gräset är kortklippt eller kortbetat. Grässtubbarna lagrar fruktan! Använder man sig av strippbete ska man även skärma av den nerbetade delen. Går de och naggar i det får de i sig mycket fruktan!
Undvik bete när risken för fruktanhalten är hög! Över 15 grader + och strålande sol eller vid molnigt väder är risken låg, läs om fruktanhalten....