Sv: Här får ni nått att förfasas över- pinuppa
Även om vi lever på 2000-talet med feminismen som granne...?
Nu hamnar jag antagligen på djupt vatten men
Ja jag tycker det om de är riktigs pinupps dvs inte nakna modeller utan klädda och/eller lättklädda människor som är stolta över sig själv.
Men så är inte jag speciellt pryd av mig heller.
Men feminist frågan är väl inte alltid så änkel heller. Kvinnor ska gå klädda eller oklädda precis som de vill när det är för att visa upp sin egen vilja och självständighet. Men skulle någon finna de attraktivt (idagens samhälle där både män OCH kvinnor villigt talar om när dem finner en kvinna attraktiv) speciellt då om någon man skulle finna det attraktivt så är det helt plötsligt fult och nedvärderande för allt kvinnligt som någonsin vandrat på denna gjort.
För mig är det lite att vända kappan efter vinden men detta är ändå en svår fråga om man inte ska klampa någon på tårna och jag blir ganska kuven för jag förstår synsätten.
Jag som kvinna skulle dock anse de mer kränkande att inte få visa upp mig som jag vill för vilka jag vill än att någon fann mig attraktiv och ville använda mig som symbol för en badplats - men det är jag det.
Tillägg att sedan trycka upp en naken tecknad kvinna på en allmän turistkarta har jag lite svårt att se syftet med om de inte handlar om ett nudist bad eller liknande och då skulle dem för husfridens skull kunna ha både en man och en kvinna där fast då blir ju de fel.
En naken kvinna. = Feministiskt
Två nakna kvinnor = dubbel feministiskt
En naken man = varför får inte kvinnan vara med?
Två nakna män= är det bara en strand för män?
En man och en kvinna= är inte homosexuella välkommen!?
Gud va svårt de är hur man än tänker och skriver blir de konstigt. Äh vi bestämmer att hädanefter får vi inte ha kartor med bilder heltänkelt och alla bilder där människor deltar måste vi ha byxor och långärmat allt annat stör balansen i de svenska jämstäldhetshemmen

(Hoppas ni förstår min lätta ton och sarkasm här

)