Har du en dröm, ett mål?

Jag nämnde i Vad gör du-tråden att jag tycker att jag just nu ser så många Lev din dröm!-inlägg och -bilder här och där. Det kan då handla om att folk flyttat till landet, startat eget, skrivit en bok. Alltid när jag ser sånt där tänker jag först Åh vad kul! Och sedan: vad är min dröm? Och jag har ingen.

Nu har flera kloka här redan påpekat att en kanske inte behöver ha det, en kanske lever sin dröm eller helt enkelt är nöjd.

Men jag är nyfiken nu: har du en dröm, ett livsmål? Har du det inte? Har du infriat ett mål, blev det bra? Eller lever du i nuet? eller hur jag ska uttrycka mig, helst utan att låta som floskler.

Vad svårt att välja prefix till detta, allt passar ju.

Mitt livsmål är att jobba 100 % igen och ha en fast tjänst. Som jag "alltid" gjort, dvs innan jag blev utbränd. Sen har jag som mest varit uppe i 50 % och det räcker inte för mig.

När jag väl kommit dit och har min anställning så ska jag skaffa mig en stuga på landet där jag ska ha min underbara trädgård med massor av buskar, träd, blommor och lite odlingar. Om jag kommer att bo där på heltid vet jag inte, det ger sig säkert av sig självt.

Förr i tiden, ända sen jag var barn, har min dröm varit att bo på en gård, tillsammans med djur, en man och våra barn. Men det kommer aldrig att hända, så det har jag lagt ner för länge sen :)

Jag har en stor dröm eller mål, jag har däremot en mängd saker jag vill göra/uppleva. Inget av det är omöjligt men det kommer ta rätt många år att beta av listan som är lång.
I år har jag tex skärmflygt, kört jänkebil, bytt jobb och jag kommer vägra åka från fjällvandringen innan jag sett en fjällämmel!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 331
Senast: Enya
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 754
Senast: fejko
·
Övr. Barn Denna frågan har jag ställt mig själv i fyra år. Och jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara synd om ensamstående föräldrar...
Svar
9
· Visningar
2 218
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag är inte deprimerad eller har annan känd psykisk ohälsa. Möjligt odiagnostiserad Adhd, men högfungerande. Jobbar heltid, har sambo...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 404
Senast: Rina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar