Har du eller haft Cavalier king charles spaniel?

L

lilltigern

Någon som har en cavalier här? Hur trivs du med rasen? Vilken kennel kommer din ifrån? Hur är din hund i sättet?

Tack på förhand!

Sv: Har du eller haft Cavalier king charles spaniel?

Jag hade en cavalier, en hane från kennel La Paljetts.

Han blev bara fyra år då han fick stora problem med ryggen, mage och till slut även hjärtat pga medicinerna.

En mycket framåt och självständigt liten hund! Vi tränade agility regelbundet och hann börja tävla lite smått.

Han var ganska stor för att vara en cavalier, vägde 11kg. Mycket muskler. :)

Jag skulle kunna tänka mig en sådan igen, men är osäker pga hjärtproblemen inom rasen. Men vad jag förstått ska det ha blivit mycket bättre de senaste åren?

har en cavalierhane som är 1 år nu, jag älskar rasen. det finns inget negativt att säga om dom, det skulle vara att det är vanligt med hjärtproblem isåfall. vi tränar lite agility och lite lydnad.

han kommer från charmörs kennel. han är väldigt glad och orädd. älskar att leka och busa, dessutom är han väldigt lättlaärd och hänger lätt med när man är ute länge.

på bänken

sööt

som valp:love:

sötnosen

Har inte haft nån själv, men min lille pappis hade en cavalier som bästa kompis när jag bodde på Gotland. Urgullig liten vovve. Glad, livlig, dösnäll, lydig, gick alltid lös men framförallt sööööt. Tyvärr gick lille Pricken bort för nåt år sen. Skulle inte ha nåt emot att ha en.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 512
Senast: monster1
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka