Har du det? *Spinoff från ÄU*

Sv: Har du det? *Spinoff från ÄU*

Det var bara så med westerntränsen vi provade.
"vanliga" träns gick han jättefint med

Jag har ju iofs fortfarande svårt att tro att eventuell dekor på bettringarna, mönster och utformning på huvudlag osv skulle göra så jättestor skillnad, men det hör faktiskt inte till tråden, så vi hoppar den diskussionen. ;)

Träns= Huvudlag med tränsbett. Huvudlag består vanligtvis av nackstycke, sidostycken, käkrem och pannband. Ofta någon typ av nosgrimma också.
Tränsbett= Bett med enkla ringar direkt fästa på mundelen utan utväxlingar och liknande. Tygel och sidostycke fäst löst i ringen.

Det som skiljer western- och "engelska" träns är ju som sagt oftast bara själva utseendet, färg och form, sas.

Troligtvis inte, för då hade jag nog vetat vad det var... :angel: :D

Har du Ekols vanliga glycerintvål i blå ask?

Japp!
Haha, se hit:
30463507.jpg

Har du Fiebings Horse Salon Aloe Vera Shampoo?:)

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 753
Senast: Palermo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 796
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama