Har du bestämt dig ännu?!

QuickStar

Trådstartare
Är det någon här inne som bestämt sig för hingstvalen i år?

Själv velar jag och tycker det är skönt att det är ett tag kvar innan deadline.
Har ett val klart dock :grin:

Sv: Har du bestämt dig ännu?!

Ja!

Till mitt brukssto blir det nordsvenska brukshingsten Vasall!

I april kör jag dit henne :D
Mitt första helt egna föl, fy vad spännande!

Är det någon här inne som bestämt sig för hingstvalen i år?

Själv velar jag och tycker det är skönt att det är ett tag kvar innan deadline.
Har ett val klart dock :grin:

vilket val e klart(nyfiken);) o på vilket sto?

sj önskar jag att min ekonomi var bättre då hade d blivit en betäckning iår, men jag får drömma till nästa år....

Själv velar jag också... Betäcka ett, två eller tre ston:confused:

Hingstar som jag funderar på är:

Diarado
Odermus R
Chicago City
Cornet Obolensky

Jag har bestämt hingst till mitt fullblodssto, mitt velande där består främst i den ekonomiska biten - om jag kan lyckas skramla ihop tillräckligt mycket pengar för att lösa ut både kostnaderna runt semineringen (inkl språngavgift och sånt) och dessutom en 90-dygnsavgift på samma år. Tveksamt, med mina inkomster...

Till shettisarna har jag funderat hit och dit ganska länge, men det löste sig plötsligt väldigt enkelt då det är i princip klart med en hingst på station här till sommaren. Och då får han naturligtvis sällskap av alla tre stona... :)

Diarado
Odermus R
Chicago City
Cornet Obolensky

Diarado e verkligen fin!:love:

Jag gillar Chigago Citys typ, men jag har inte sett honom live...

såg två filmer på en selle francais hingst vid namn Mylord Carthago...den såg nice ut!Men jag hitta ingen hingststation,,,,:(

Själv betäcker jag 3 ston i år.

Sto 1,valet är klart

Sto 2,valet hänger på om hingsten står på EU station,plan B är klar

Sto 3,där var valet klart men efter att ha sett flyinges nya vilkor så har jag backat ,så även hon blir på imp semin eller får köras ur landet.

Väljandet har börjat om :confused:,blev dock lite klokare och fick några nya förslag att kika på
Till skillnad från TS börjar min deadline rinna ut,då sto 1 o 3 fölar i nästa månad och sto 2 är inte betäckt, men det löser sig nog :laugh:

Själv betäcker jag 3 ston i år.

Sto 1,valet är klart

Sto 2,valet hänger på om hingsten står på EU station,plan B är klar

Sto 3,där var valet klart men efter att ha sett flyinges nya vilkor så har jag backat ,så även hon blir på imp semin eller får köras ur landet.

Väljandet har börjat om :confused:,blev dock lite klokare och fick några nya förslag att kika på
Till skillnad från TS börjar min deadline rinna ut,då sto 1 o 3 fölar i nästa månad och sto 2 är inte betäckt, men det löser sig nog :laugh:

kan ni inte avslöja hästarnas stam o hingstvalen, man spricker ju av nyfikenhet;)

om jag skulle betäckt idag hade mia kandidater varit....

Le champ ask

Saint Amour

Come Back ll

Tornesh

Ustinov

Empire

Inte heller jag är helt klar med årets val.

Funderar lite angående det här med Flyinges nya betalningsalternativ. Det står ju faktiskt alternativ vilket jag läser som att man måste ha valmöjligheten att välja traditionell betalning eller genom kreditbolaget, eller är man tvingad att betala genom Wasa kredit, då är det ju inget betalningsalternativ utan ett betalningssätt. Om så är fallet tror jag Flyinge kommer att förlora stort på det.

Jag har ett par olika alternativ på hingstar därifrån men vill betala på det gamla hederliga viset, annars väljer jag nog hingst på annat håll.

Jag tänker i alla fall åka ner på deras visning i år och det ska verkligen bli kul att se en massa hingstar live. På hemvägen passar jag på att besöka tullstorps hingstvisning där jag också har ett par starka kandidater.

Till samma sto??? Stor skillnad på hingstarna! ;)

ja det e skillnad, dock har en del av dem gemensamma goda egenskaper.Sen har jag sen tidigare "chansat" me en av hingstarna o fått ett lyckat resultat och så är märren dräktig med empire o kommer nåt gott ur det så kanske man vill testa igen;)

Le champ ask- verkar vara en komplett hingst, dock vet man ej vad han nedärver

Saint Amour- tidigar gott reultat :bow:

Come Back ll- passande exteriör, goda gångarter o hoppförmåga

Tornesh- God exteriör, gott temperament, (libero-blod:love:), god hoppförm

Ustinov- härlig hoppn, snygg häst, liberoblod

Empire -god exteriör, inställning o hoppning

Jag hade i princip bestämt mig för Lingh, men reserverat mig med Wladimir OA om Lingh skulle bli alldeles för dyr. Men som sagt är Flyinges nya betalningsvillkor inte okej tycker jag. Så nu spanar jag på Tullstorps hingstar. Okeanos kostar exempelvis mindre än den ganksa oprövade Wladimir... Men Okeanos kanske blir för stort på alla håll, så därför spanar jag på Santiago. Jag tycker väldigt mycket om Saigon och Sack-typen och Flemmingh-blodet gillar jag uppenbarligen;).

Jag har två PRE ston som skall betäckas i år. Hingstar är bestämt sedan förra året, men så finns det bra mycket färre att välja på än inom hbl-aveln också. ;

Diarado
Ska du importera själv eller köra henne utomlands? Jag är också intresserad av honom...Annars så har jag bestämt mig för Monte Bellini till det ena avstona. Det tredje är jag fortfarande osäker på...

Jag är ganska säker för två av mina ston (ska betäcka 3 av 5). En till Baltimore, en till Ravell, men sen vart den tredje går har jag ingen aning om.

suck är också glad att deadlinen inte är helt ute, har bestämt ett av 6....dubbelsuck fast fick plötsligt veta att jag hade heartbreaker doser lätttillgängligt så någon får absolut ta dessa.:)

Hade jag haft planer på att betäcka i år och hade haft pengar :p så hade jag velat haft Diarado på min! Herre gud en så fin hingst! :love:
Hade dottern till min också varit vuxen och jag haft råd hade jag nog tagit honom på henne med :D

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
423
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
600
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 484
Senast: Piaff
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka