Här är han i vagn!

Sv: Här är han i vagn!

Varför ska man ha nosgrimma när man kör mia? Har helst så lite som möjligt för att kunna se så mycket som möjligt :)

/j

Snygging :love: ! Fungerar bra på tränsbett (har min egen i rätt färskt minne trots att det är 12 år sedan :crazy: )?

Inga problem! I hans mun sätter vi INTE in nåt skarpare om det inte verkligen behövs än på ett tag i alla fall... Travarna är ofta så vana vid drag i munnen så det spelar ingen roll om det är ett tränsbett eller stångbett, grejjer är ju att förstå vad det innebär och lyssna på små hjälper. Sen lyssnar han ju bra på rösten om han skulle bli stark nån gång!

Darina skrev:
tror det är han jag sett nån rida runt på på hippo. eller är han inriden? :p

Nja...riden är väl ordet. Under inridning kanske man kan säga... Har lyssnat på sidförande skänkel flera gånger!! :idea:

Myck stilig häst du har. Men det va hemsk va stor ha va. 168?Hua mig.

Vad är det för vagn du har? Är du nöjd med den? Prisklass? Ursäkta om jag é lite nyfiken men jag letar efter maratonvagn till B-ponny å vill veta allt om olika typer och märken som finns... Är rätt så grön på den fronten å det är hemskans mkt pengar om man vill ha tag på ngt vettigt...

//M

En polsk vagn tror jag det är! Ny kostar den kanske 40 000 enbet, men vi köpte våran begagnad lite billigare med parstång och två uppsättningar hjul;) Vi ville ha en åkvagn där det ryms många på vagnen. Eftersom hästen är lite av familjehäst vill vi kunna ta med familjen på tur! Sen går den ju bra att tävla med i lätt klass i alla fall. Den är i tyngsta laget men hästen är ju som tur är ganska stor! För B-ponny tror jag inte just våran är så passande... Men ska du köpa maratonvagn till ponnyn, kolla vikterna ordentligt!! Sen är det ju så, har man pengar så kan man få en mkt bra vagn även till liten ponny. Men alla har ju inte de resurserna...:devil:

Tack för det svaret. Equus har ju även B-ponny/shettis vagnar men blev ju lite avskräckt när jag läste i en annan tråd att en polsk vagn gick sönder när barn lekte med den(!)... Så det var lite därför jag undrade över din uppfattning/erfarenhet av kvalitén på just en "polack"... Det blir väl kanske Tidaholm el TH ändå. Fast jag tycker ju att de polska é ganske snygga. :smirk: Men funktion, vikt å hållbarhet får ju gå före skönhet.

//M

Ja nu har vo ju inte kört så häftigt med vår vagn än men den varkar då hållbar och känns stadig. Det enda som är lite sådär är sitsen just nu. fast vi förstår inte fullt ut hur den fungerar:p haha... Fjädringen verkar ha slakats lite men det kan vara nån inställning vi fixat! Kan återkomma när vi tagit oss an det. Men i övrigt är i alla fall vår vagn mkt robust. Men en Troed skulle jag ju helst av allt vilja ha... När vi ska tävla ordentligt!

Liknande trådar

Hemmet Plötsligt går min diskmaskin, som installerades för ett halvår sedan, inte att öppna helt. Diskmaskinen var begagnad när den...
Svar
11
· Visningar
640
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar