Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade inte brytt mig. Ibland är man ju inte hemma när hantverkare kommer, och jag kräver verkligen inte att de ringer mig om de behöver gå på toa...Jag tycker det är rimligt att eventuella hantverkare frågar först och då har jag aldrig nekat, annars är det faktiskt inte okej att använda toaletten, nej.
Gör som du vill.Ja, hos mig hade de verkligen blivit besvärligt. Den närmsta offentliga toaletten och/eller restaurang? 1,5 mil bort.
Restauranger brukar låta en låna toan om man betalar en tia typ.Men det är ju fullkomligt orimligt att en hantverkare ska behöva åka iväg och leta upp en offentlig toalett (hur många såna finns överhuvudtaget i ens närområde?!) eller en restaurang som kan tänka sig att låna ut sin till någon som inte är matgäst.
Gör som du vill.Vi som inte bor granne med offentlig toa får hänvisa till "bakom ett träd"
Tycker alltså det är helt orimligt och rent av befängt att neka/bli sur om en hantverkare behöver gå på toa när de jobbar i ens hus x antal timmar/hela dan.
Jag är i och för sig alltid hemma på grund av shiban, annars kommer ingen in i det här huset Men oavsett träfffar man väl/pratar med hantverkarna om de ska utföra något såpass stort i huset att det tar en eller flera dagar? Tar det mindre än så räknar jag med att de löser sina toalettpauser själva och utanför mitt hus, särskilt om de inte tänker städa/lämna rummet exakt som det var efter sig.Jag hade inte brytt mig. Ibland är man ju inte hemma när hantverkare kommer, och jag kräver verkligen inte att de ringer mig om de behöver gå på toa...
De flesta har möjligt att gå på toa under arbetet. Jag brukar iaf minst göra 2 toabesök under min arbetstid.De flesta vuxna brukar kunna planera och/eller hålla sig tills de hittar lämpligt ställe att göra sina behov.
Jag antar att jag är en väldigt obrydd människa(?) men om jag skulle ta rörmokarna som exempel. Vi använder alltid samma firma, men det kommer olika människor. Om någon av dem skulle behöva gå på toa när de var här skulle jag inte bry mig. Jag skulle ju - förhoppningsvis - inte ens märka om någon hade kissat i min toalett... Städa behöver de väl inte göra. Det gör inte jag efter jag har kissat. Att de spolar förutsätter jag naturligtvis. Men mer än så?Jag är i och för sig alltid hemma på grund av shiban, annars kommer ingen in i det här huset Men oavsett träfffar man väl/pratar med hantverkarna om de ska utföra något såpass stort i huset att det tar en eller flera dagar? Tar det mindre än så räknar jag med att de löser sina toalettpauser själva och utanför mitt hus, särskilt om de inte tänker städa/lämna rummet exakt som det var efter sig.
Ska de vara en längre tid brukar det komma upp: "Ni är välkomna att använda mikron/koka kaffe/vad det nu må vara - använd gärna gästbadrummet." typ.
Jag brukar städa efter hantverkare - hade även veckostäd i ett av mina hus när familjen var bortrest och huset renoverades. Tro mig, det märktes att arbetarna använt toan. Det kan ju även hända att man har privata prylar framme här och där. När jag har arbetare i huset förutsätter jag att de arbetar i just det området och inte går runt i de andra rummen.Jag antar att jag är en väldigt obrydd människa(?) men om jag skulle ta rörmokarna som exempel. Vi använder alltid samma firma, men det kommer olika människor. Om någon av dem skulle behöva gå på toa när de var här skulle jag inte bry mig. Jag skulle ju - förhoppningsvis - inte ens märka om någon hade kissat i min toalett... Städa behöver de väl inte göra. Det gör inte jag efter jag har kissat. Att de spolar förutsätter jag naturligtvis. Men mer än så?
När rörmokarna jobbar hos mig så jobbar de ungefär 2 meter ifrån toaletten. Det är inte mycket större avstånd mellan "pumprummet/filterrummet" och toaletten...Jag brukar städa efter hantverkare - hade även veckostäd i ett av mina hus när familjen var bortrest och huset renoverades. Tro mig, det märktes att arbetarna använt toan. Det kan ju även hända att man har privata prylar framme här och där. När jag har arbetare i huset förutsätter jag att de arbetar i just det området och inte går runt i de andra rummen.
Gästbadrummet.... ?? Här har vi ETT badrum...använd gärna gästbadrummet." typ.
Det är ju fair enough men det kan ändå hända att du har prylar där som är privata för dig - det står självklart var och en fritt att hålla öppen toalett, men jag tycker inte det är okej att arbetare gör det utan att checka av först.När rörmokarna jobbar hos mig så jobbar de ungefär 2 meter ifrån toaletten. Det är inte mycket större avstånd mellan "pumprummet/filterrummet" och toaletten...
Jag också, det var ett exempel. Jag har aldrig haft arbetare i mitt hus flera dagar på raken heller, men mor och far har, många gånger. Då har de varit hänvisade till en särskild toalett och annat. Ofta har de bara pyst iväg på lunchrasten och inte använt något i huset ändå.Gästbadrummet.... ?? Här har vi ETT badrum...
Både här o i zkåne har jag gäzttoa.Gästbadrummet.... ?? Här har vi ETT badrum...
Och vi har inte ens ett utedass... Finns bara plats för ett litet badrum här på våra knappt 70 kvm...Både här o i zkåne har jag gäzttoa.
Jag har tom utedazz här. rev inte det då det kanzke kan behövaz om något händer vatten eller avloppOch vi har inte ens ett utedass... Finns bara plats för ett litet badrum här på våra knappt 70 kvm...
Det är väl smart, även om jag har väldigt svårt för att gå på ett utedass... Jag hade inte heller rivit om det hade funnits ett, men det har någon annan väl gjort en gång i tiden.Jag har tom utedazz här. rev inte det då det kanzke kan behövaz om något händer vatten eller avlopp
Näe.Gör som du vill.
Restauranger brukar låta en låna toan om man betalar en tia typ.
Gör som du vill.
Gör som du vill.
Svarar alla: De flesta vuxna brukar kunna planera och/eller hålla sig tills de hittar lämpligt ställe att göra sina behov.
Men det är ju fullkomligt orimligt att en hantverkare ska behöva åka iväg och leta upp en offentlig toalett (hur många såna finns överhuvudtaget i ens närområde?!) eller en restaurang som kan tänka sig att låna ut sin till någon som inte är matgäst.