Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon hade en jädra tur som inte blev biten!
Får tillägga att det är en korning.
Hunden är ju tydligt 'uppvarvad' och glad redan innan,![]()
Det påminner lite om den testledaren vi hade på vår hund Nalle när vi gick korning. Vi hälsningen där, när testledaren ta hunden, gå iväg en bit. Vänder och stannar. Där skulle han tvinga Nalle och sätta sig ner. Och visst kan Nalle sitt utan problem räcker och ge hnm kommandot "sitt", men här försökte han trycka ner rumpan och försökte en bra stund utan att lyckas. Tillslut sa Nalle till och morrade lite lätt, då slutade testledaren och gick tillbaka till mig. Ska tillägga oxå att Nalle va för övrigt glad och positiv mot testledaren under hela korningen.Testledaren ska absolut inte försöka uppfostra eller tvinga hunden till något
Vem är människan? Och amäldes det?
Hunden i fråga skulle nog inte alls gått "testet" alls.
Inte för att jag säger att tl agerade på ett bra sätt, men om inte hunden stressat upp sig så dant är jag övertygad om att det inte blivit som det blev..
Hunden i fråga skulle nog inte alls gått "testet" alls.
Inte för att jag säger att tl agerade på ett bra sätt, men om inte hunden stressat upp sig så dant är jag övertygad om att det inte blivit som det blev..
Fast spelar det så stor roll hurvida hunden borde gått testet eller inte? Eller hurvida den är tillgänglig eller inte?
Det är fortfarande en kass hantering. En hund som uppenbart visar motvilja ska väl inte behöva bli fasthållen i ljumsken och nacken?
Jo, men hon ballar ju ur när tl tar i henne och eftersom inte tl släpper, utan försöker få henne att lugna ner sig (som jag uppfattade det) så ser det ju illa ut.
Vidhåller dock att om inte hunden blivit hysterisk och sprattlat runt som en mask på en metkrok ganska omgående, så hade aldrig denna situation uppstått.