• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 057
S

soma

Har funderat på en grej. Sånt där krafs som en del hundar (ffa hanar) gör efter de kissat... Vad beror det på?

Är det:
- Rasbundet?
- Ett tecken på dominans?
- Beroende på hundens ålder?

Eller vad är det som gör att vissa hundar krafsar och andra inte :confused:

Sv: Hankrafs

Jag vill inte lägga in några teorier om varför de gör det, men jag har inte märkt av att det skulle vara speciellt mycket vanligare att hanar gör det än att tikar gör det.

Och varför ser de så stöddiga ut när de gör det :D (hanar och tikar)

De har väl olika mycket drift till att göra det. Precis som att inte alla hundar ruskar på huvudet för att döda sitt byte (läs: leksak) när de leker.

De flesta hundar jag har träffat har dock krafsat för att markera.

Att de ser stöddiga ut är nog bara din egna tolkning. :)

Haha, då skulle du se min hane. Han är kung av världen och enormt dominant, där kan du riktigt se hur det dryper av coolhet, stöddighet och attityd när han krafsar :D

Ska se om jag kan fånga något med mobilen imorgon. Vi är uppe i Sthlm nu, och han ser ännu viktigare ut här än vad han gör hemma på landet :p

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 277
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 213
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 214
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka