Sv: Handpenning och evig väntan...
Jo, jag hoppas att det hela löser sig till det bästa. Det är tråkigt för hästens skull att det blivit så här, det är jobbigt för mig och säkert lika jobbigt för köparna också.
Men det är jätteroligt att den lilla har kommit!
Det ger lite roligt att tänka på också! Jag ska lägga ut bilder på henne på gnägg så snart jag har knäppt några!
Lejonelle och ancan:
Visst vill man lösa det smidigt. Tyvärr har jag varit väldigt inriktad på det ekonomiska eftersom jag hamnat i en sån dum sits. Eftersom jag drev på det hela med att skicka en faktura så surnade köparna till och har inte velat resonera om andra lösningar, så det blev ju stopp.
Jag orkar inte bråka mer om affären, det tar så mycket kraft och energi. Betalar inte köparna hästen före den 11:e som är sista datum enligt fakturan, så ringer jag dem och säger att kontraktet är brutet. Jag orkar inte tjafsa om kostnader för att ha haft hästen uppstallad under tiden, jag har ingen aning om vilka rättigheter jag har i det. Men handpenningen kan de iallafall glömma i så fall, det är ju de som inte fullgör affären.
Har de inte hämtat hästen den 11:e så behåller jag henne, det får lösa sig på något annat vis då. Nu har den värsta paniken lagt sig och jag kan se lite klarare. Tyvärr innebär det fortfarande en väldigt jobbig situation rent ekonomiskt om hästen inte blir såld, men det är väl bara att bita ihop och försöka att hitta en ny köpare.