Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
knyttet skrev:-Köparnas ponny är halt på tre ben och de vill inte lägga pengar på hältutredning. De hoppas på nåt mirakulöst tillfrisknande och säger att "det får ta den tid det tar". Inte så kul för mig att höra, jag vill ju att de ser till att utreda ponnyn kvickt så att vi vet vad det är för fel på den och hur lång konvalescens det handlar om.
athena skrev:Överlag är det jobbigt att sälja hästar till ngn som "bara ska sälja ponnyn först". Jag har aldrig gjort det men många presumtiva köpare har velat ha det så.
Trist dock när Knyttet verkar gilla dem för övrigt.
olgaklara skrev:Jag säger ta det lungt, mkt beroende på att din häst inte är ok vid veterinärbes.
Det är väldigt svårt att sälja en sådan häst så har du en köpare så hade jag väntat ut dem och inte pressat. För backar de ut så är det ju mkr svårare för dig att sälja den igen.
knyttet skrev:Det stämmer som olgaklara skriver, att min häst inte var ok vid vet.bes.
Vid böjprov hade hon en hälta på ett bakben. Hon såldes därför till reducerat pris och köparna är medvetna om detta. De har varit hos mig och ridit hästen 5 ggr nu för att se hur hon fungerar.
Eftersom hon inte är ok på böjprov så tycker jag att det är jobbigt att börja att annonsera igen, jag vet inte hur lättsåld hästen är och det är viktigt att hon komer till nån som rider henne på ett vettigt sätt. Eftersom jag hittat köpare till henne så vill jag hålla fast vid det kontraktet...det gör det hela svårare.
Åska skrev:btw, vad vart det för fel på din häst i och med att den inte gick UA?
knyttet skrev:-Köparna vill inte köpa hästen på avbetalning. De vill över huvud taget inte betala något förrän de sålt sin egen ponny. (förutom att handpenningen är betald sedan några veckor tillbaka).
-Köparnas ponny är halt på tre ben och de vill inte lägga pengar på hältutredning. De hoppas på nåt mirakulöst tillfrisknande och säger att "det får ta den tid det tar". Inte så kul för mig att höra, jag vill ju att de ser till att utreda ponnyn kvickt så att vi vet vad det är för fel på den och hur lång konvalescens det handlar om.