Handpenning - insättning och fax?

Willja

Trådstartare
Jag har hittat en köpare till min häst som ska sätta in en handpenning på hästen i väntan på veterinärbesiktning.

De sätter in pengar på mitt konto, men hur får vi papper på det när vi är på avstånd? Ska jag skriva ett kvitto på handpenningen bara och faxa över, eller ska jag skriva hela köpekontraktet direkt? Kan man sköta sånt via fax? Det blir väl svårt med underskrifter och sånt annars?

Sv: Handpenning - insättning och fax?

Skriv kontraktet och skicka till köparen. Skriv in villkoren för handpenningen, senast betald till konto xxxxxx. Kvitto på insättningen får de ju från banken, med kontonummer och allt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 284
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 940
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka