Handlerträning

Mysgrisen

Trådstartare
Här får ni gärna skriva om era bästa tips på träning inför utställning.

Har en liten valp som jag har börjat träna med lite, men vill ha tips från er!

Föredrar ni att hunden visas en bit ifrån er, eller vill ni hålla i den, och plocka lite med den?

Min valp är 14 veckor, och vi har så smått börjat träna lite.
Jag har lite godis och än så länge så är jag nöjd bara han står still, då får han en liten gobit.

Hur går jag vidare?

Så kom igen nu, skriv ner era bästa träningstips så ses vi i ringen framöver!!

Sv: Handlerträning

Svåra frågor=)

Vissa använder godis jag kan själv inte använda godis på min ena hund han blir helt Crazy i ringen..
De viktigaste som jag tänker på är att ha nerverna på rätt ställe..Brukar bli så nerans nervös.

Jag har visa många olika raser Siberian husky som jag brukar visa (mina egna) vill jag ha en lite bitt ifrån mig dom ska trava med långa steg och röra sig i (ökad trav) dom ska vara stabila och man ska se att dom gillar att jobba därför föredrar jag att man visar dom utifrån sig själv.
Att sedan ställa dem man kan se visa som bara ställer sig framför hunden och när man ser att en banet är längre fram än de andra stampar man i marken så flyttar dom på benet och de blir rätt, hur dom grejar deta har jag funderat länge på.
jag brukar låta hunden stå och sedna rätta till ben efter ben tills jag tycker att hunden står bra sedan resa mig upp och ställa mig en bit i från funkar inte alltid i stökia miljöer då sitter jag på huk i och visa upp hunden så att domaren ser hunden och inte mig=)

Kontakt är viktig och att inte ta allt på såå myckt allvar..se de som en kul grej oh få hunden att tycka de är lika roligt varje gång.
Jag var på en utställning i september min ena hund var som eld och lågor helt knasig han tyckte allt var lajbbans nu har han efter Golden go 20/10 en vila fram till Göteborg i Januari.

Jag vet inte ritkgit vad det är för ras du har alla raser visa på olika sätt.. men de du kan göra är att träna lite kontakt tärning när du går runt i en cirkel kanske provar att få honom efter dig i en triangel och få honom att gå fram och tillbax på en raksträcka.
Inte nosa i marken och inte dra iväg..Domare kräver inte så mycket utav en valp..men de blir tuffare oh tuffare framöver..

Sv: Handlerträning

Valpen är en portugisisk vattenhund. Har även en vuxen wheaten terrier som jag ska börja ställa lite. Jag har ställt terriern lite som valp, men vill ha tips iaf för jag är nybörjare!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 166
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka