Jo... Men om säljaren sätter på rätt etikett så slipper köparen betala. Så felet ligger ju hos säljaren ändå. Gör dom rätt slipper alla problemet.
Det är ju sant, ja. Men jag ser ändå inte hur det ska kunna återbetala pengar som de själva inte fått från första början, om de nu inte tar hand om det på den 'andra sidan' - där momsen de tagit ut från kunden ska betalas in till staten. I mitt huvud blir det alternativet betydligt krångligare än att kunden går till PostNord direkt och klagar, eller rent av inte hämtar ut paketet alls.
Hur som helst, med Wishs nuvarande återbetalningsregler så tror jag helt klart att du vågar beställa. Du kan dessutom skicka in en fråga gällande beställningen, direkt när den är gjord, där du ber Wish kontakta säljaren för att försöka säkerställa att säljaren är medveten om vilken fraktsedel de ska använda. Har varan inte ännu skickats och momsen inte är som den ska så kan du alltid ångra ditt köp redan där.