Handlat från Wish nyss?

Jo... Men om säljaren sätter på rätt etikett så slipper köparen betala. Så felet ligger ju hos säljaren ändå. Gör dom rätt slipper alla problemet.

Det är ju sant, ja. Men jag ser ändå inte hur det ska kunna återbetala pengar som de själva inte fått från första början, om de nu inte tar hand om det på den 'andra sidan' - där momsen de tagit ut från kunden ska betalas in till staten. I mitt huvud blir det alternativet betydligt krångligare än att kunden går till PostNord direkt och klagar, eller rent av inte hämtar ut paketet alls.

Hur som helst, med Wishs nuvarande återbetalningsregler så tror jag helt klart att du vågar beställa. Du kan dessutom skicka in en fråga gällande beställningen, direkt när den är gjord, där du ber Wish kontakta säljaren för att försöka säkerställa att säljaren är medveten om vilken fraktsedel de ska använda. Har varan inte ännu skickats och momsen inte är som den ska så kan du alltid ångra ditt köp redan där.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 611
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 668
Senast: Pratsch
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 510
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Kan man förbättra sitt minne när man har dåligt minne? Jag vet ju att jag har dåligt minne av flera orsaker- epilepsi, mediciner mot det...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka