Det beror mycket på hur det yttrar sig men a och o är att sadeln verkligen passar din anatomi och att du får det stöd du behöver. Jag har problem med hela kroppen (även om det är väldigt mycket bättre nu så kan jag omöjligt rida i en vanlig sadel, det är obehagligt och gör ont) och i ridningen är det mjuk sadel, flata säten, lagom greppigt läder och stöd för knä, höfter och fötter/ben jag behöver. Jag behöver alltså styrsel även vid foten och löste det i början när jag fortfarande kunde rida i vanliga sadlar med stiglädren under kåpan men när det inte längre fungerade så blev originallösningen på hybriden perfekt. Svagheten som tidigare var total (jag kunde inte spänna musklerna viljemässigt) gjorde att jag lätt ramlade framåt om jag inte hade det extra stödet för höften och foten. Jag har en sensation hybrid och det var som att komma hem första gången jag satte mig i den. I den får jag allt stöd jag behöver och den är tillräckligt mjuk. Jag letade länge, provade många och visste nog egentligen vad jag behövde men kombinationen stöd för höfterna och stöd för knäna, flatare säte, mjuk sits och rätt läder, för mig varken för greppigt eller för halt, är inte så vanlig utan det brukar vara bara något av det men på hybriden finns det jag behöver.