han suger på min tik

pernilla_s

Trådstartare
Tiken puttar dit honom gärna och börjar nu få vätska i juverna. Ska jag göra något åt det eller inte?

Sv: han suger på min tik

Tja allting beror ju på vad ni själva vill här :)

Har haft en 8 veckors dvärgpinchervalp tillsammans med en skendräktig shar-pei tik (ett antal år sedan). Dom fick hålla på. Valpen diade tills den var 16 veckor och var väldigt rund och go....och tiken sinade till slut och avvande sin adopterade valp duktigt själv. Jag ser inget farligt i detta och hade bara koll.

Vill man inte ha detta, så är nog enklaste lösningen att få Galastop utskrivet av veterinärer, för att sina tiken - för risken är att det inte hjälper att bara ha dom separerade hemma. Så länge tiken ser och hör valpen kommer hon säkerligen vilja ha den som sin och släppa till än mer mjölk.

Senast ändrad:

Min syster hade en katt som diade på hennes tik. :) Jag håller med föregående talare.

Jag har haft en BC kille som mammade 4 kattungar, kattan brydde sig inte nämnvärt. Hon gav dom di, men inget annat, resten stod han för. Han roades dock inte av deras försök att snutta på honom.

Jag känner till ett fall där en nybliven BC tik blev mamma o trillade omkull o dog. Valparnas pappa luktade på tiken o sprang direkt hem o tog över föräldrarollen, förut matningen då. Det blev fina vallhundar av kullen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 442
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka