Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Sv: Han har våldtagit min dotter i nästan tio år

Fantastiskt jobbat av bade dig och flickorna! Att de inte ville att du skulle vara med nar de vittnade visar att de inte ville censurera sig sjalva av hansyn till dig. Alltsa vagade de nog verkligen beratta vad de varit med om.

Att du vittnade med honom i salen ar nagot av det starkaste jag hort. Jag tror att det var valdigt, valdigt bra - bade att han fick hora vad du kunde beratta, att han fick se att du vagade fejsa honom och att du fick se honom i handfangsel, som en mycket, mycket ynklig person.

Ni ar fantastiska, alla tre!

kl

NI verkar alldeles fantastiska både citrondöttrar och mammacitron!
Skönt att höra att det gått bra och att döttrarna orkade ta striden.
En extra eloge till dig som "facade" honom så att budskapet riktigt
gick fram.
Det är nog inte ni där hemma som sover sämst i natt ...

Jag vet inte vad jag ska skriva, men jag är djupt imponerad av er! Kram och lycka till med allt!

instämmer i varenda stavelse!
Citron m. Familj - ni är verkligen helt enastående! :bow: :bow:

Vad skönt att rättegången är över! Underbart starka tjejer som vittnade! Hoppas ni alla snart mår bättre!!

Åh!!! Jag har nog tittat in här minst 10 gånger idag, för att få se hur det gått! Och så gick det bättre än någon vågat hoppas!!!
Jag har också suttit i en (min) våldtäktsrättegång och behövt svara på asets försvarsadvokats frågor. Jag orkade stå rak och stark och svara och det var tillräckligt. Jag tror dina döttrar gav ett enormt starkt intryck och det är det enda som betyder något nu.
Försök nu sova lugnt och med insikten att det bara kan bli bättre hädanefter. Ja, två steg framåt, ett steg bakåt - så är det i livet, men sammantaget kommer det nu att gå framåt, i det stora Livet som väntar på er! Ta för er - var glada, starka, arga - ledsna när det behövs. Men vet, att Livet finns där för ER nu, ta för er, andas, andas ut, och gå vidare. En stor, hemsk erfarenhet rikare, men Vidare! Jag önskar er ALLT gott!!!!!

kunde inte sagt det bättre själv så jag håller med här :bow::bow::bow:

så underbart svarat av dottern, det skiter väl jag i.....:bump: heja heja:banana:

många många kramar till er alla, vi finns här nu åxå om du behöver oss.

Åh vad skönt att höra att det under omständigheterna gick bra! Jag är helt sanslöst imponerad av dina döttrar! Och verkligen starkt av dig att möta honom i rättssalen.

:bow::bow:

Knapplån

Vilken fin och underbar familj ni är Citron.
All lycka och välgång önskar jag er nu och i framtiden!

Kl
Citron, vad skönt att det gick såpass bra! Och starkt jobbat. Jag blir tårögd, ni är så starka allihop och verkar ha ett otroligt stöd av varandra i familjen och DET är beundransvärt mitt i all skit.

Ni små och stora citroner är ett fantastiskt föredöme - vad duktiga ni är allihop!

:bow: till er!

*kl*

Citronfamiljen vad starka ni är :bow:.
Så imponerande att du vittnade med honom i salen. Som någon sade visade du honom din styrka, satte honom på plats och fick honom att mentalt vilja krypa ned i närmaste avgrundshål.

Vilket föredöme dina tjejer är för alla som varit med om något liknande och vilken mamma de måste ha för att ha blivit så fantastiska:

Varma kramar!

Fantastiskt jobbat av bade dig och flickorna! Att de inte ville att du skulle vara med nar de vittnade visar att de inte ville censurera sig sjalva av hansyn till dig. Alltsa vagade de nog verkligen beratta vad de varit med om.

Att du vittnade med honom i salen ar nagot av det starkaste jag hort. Jag tror att det var valdigt, valdigt bra - bade att han fick hora vad du kunde beratta, att han fick se att du vagade fejsa honom och att du fick se honom i handfangsel, som en mycket, mycket ynklig person.

Ni ar fantastiska, alla tre!

Håller med i varenda ord..

En stor kram till hela familjen Citron.

Domen kommer den 3 februari. Då är det bara väntan kvar.

Idag ska jag till familjerätten, jag hoppas det inte ligger mig i fatet att jag vägrar samarbeta med aset.

Tack för alla era värmande ord.:bow::bow::bow:

Det hade nog verkat mer suspekt om du velat samarbeta.;)

Du behöver nog inte oroa dig och jag hoppas att allt löser sig till din och dina barns fördel. Följer också tråden i tysthet och sänder cyberkramar och styrka från norpsoffan här.

(Jag har en fd klasskamrat som haft det som dina döttar. Hennes mor hade väl uttalat att hon skulle försöka hålla ihop äktenskapet ändå. DET är sjukt).

/Norpmamman A-K

Jag tror inte att det ligger dig i fatet.
Bara att hänvisa till hans erkännanden och rättegången mm mm.
De förstår nog.
De är där för att hjälpa dig så be dem om hjälp hur du ska göra för att komma dit du vill.
Det är deras skyldighet, att hjälpa dig.

Det är inte mänskligt att vilja samarbeta i det läget...
Jag håller med mylisen.

Hur har ni det nu så här efter rättegången?
Tänker mycket på er, och hämtar egen styrka ur denna tråd då den visar på styrka och mod utöver det vanliga - det tror jag hjälper många, oavsett situation :)

Kram på er!

Idag ska jag till familjerätten, jag hoppas det inte ligger mig i fatet att jag vägrar samarbeta med aset.
det är väl snarare så att om en förälder misstänker/vet att det finns risk för att barnen utsätts för "fara" hos den andra föräldern så SKA man hålla barnen därifrån.
Det borde alltså snarast vara positivt för dig att du inte planerar att tvinga barnen att träffa den far som våldtagit dem....

Haller med alla andra. Det kan knappast ligga dig i fatet just nu. Det ar ju en valdtaktsman det handlar om, en man som valdtagit sitt eget barn.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 300
Senast: krambanan
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 660
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama