Han hade cancer

Sv: Han hade cancer

Om du nu får ut livvärdet så var ju inbetalningen av försäkringen en förutsättning för detta.
En fråga om du vetat att du inte skulle få ut ngt på försäkringen hur hade du gjort då?
Jag tycker allvarligt talat inte att du skall känna dig lurad utan tycker att 5000 kr som du får ut trots karensen är en rimlig gottgörelse för de felaktiga beskeden.
PL
 
Sv: Han hade cancer

Ja. Det har du rätt i, men jag tänker inte vara säker på att vi får ut livförsäkringen förrän pengarna ligger på kontot.
Hade jag vetat att jag inte hade fått ut något på försäkringen, varken livs- eller sjukförsäkringen (eller vad det kallas), så hade jag inte betalat. Då hade det ju varit samma sak som att slänga pengarna i sjön.

Nej, du har rätt igen. Men som jag skrev så tar jag inte förgivet att jag får något på livsförsäkringen än. Dom kanske skojar där också!

Förresten, hur visste du att det handlar om 5000kr?
 
Sv: Han hade cancer

Känner med dig det är aldrig roligt att ta bort en vän och sen att försäkringsbolaget ska hålla på.. Ne du har det nog inte allt för lätt. Men kan inte din vet hjälpa dig?:cool:
 
Sv: Han hade cancer

Jasså det var som tusan. Hmm så knepigt det kan vara ibland. Lycka till med försäkringsbolaget.
Jo, det var inte väntat direkt.. Tack

Känner med dig det är aldrig roligt att ta bort en vän och sen att försäkringsbolaget ska hålla på.. Ne du har det nog inte allt för lätt. Men kan inte din vet hjälpa dig?:cool:
Jo, veterinären skulle prata med försäkringsbolaget, så vi får väl se vad som sägs. Har inte så stora förhoppningar om att försäkringen ska täcka hur som helst.
 
Sv: Han hade cancer

Men försök ha lite förhoppning.. Jag fick jätte bra hjälp när min blev sjuk och ingen viste vad det var.. Och det slutade med att jag fick ta bot honom:crazy:
 
Sv: Han hade cancer

Ja :(

Vi fick ett erbjudande om att köpa Felix bror tidigare i helgen, fast jag tror inte det är så aktuellt..
 
Sv: Han hade cancer

Ja :(

Vi fick ett erbjudande om att köpa Felix bror tidigare i helgen, fast jag tror inte det är så aktuellt..

Har följt dina trådar. Känner verkligen med dig. Hemskt det som hände din Felix. Jag förlorade själv min älskade greyhoundvalp efter nyår han blev nio månader.:cry:
Jag fick också möjlighet att ta en av hans kullbröder. Men jag klarade inte det. Han skulle påminna alldeles för mycket om min älskade Morritz. Däremot väntar jag hem en ny hund från Italien en ettårig tik. Hon kommer aldrig ersätta Morritz bara hjälpa till att fylla tomrummet. Rekommenderar dig att skaffa en ny liten vän.
 
Sv: Han hade cancer

Du gör rätt i att inte lite på försäkringsbolag!!!! När jag skadade mig och skickade in rapporten till Folksam fick jag tillbaka ett brev där det stod att min försäkring inte täckte skadan :confused: . Jag mådde skit p.g.a. skadan och orkade inte göra så mycket, tänkte mest: Ja ja inte mycket jag kan göra ju.... Ringde min mor och berättade (var en barnförsäkring som täckte upp till 25år som hon stod för) Hon tyckte det var konstigt för hon VISSTE att den skulle täcka även sådana skador så hon ringde Folksam och efter mycket om och men och en massa skäll :devil: så :Oups den täckte visst ändå....!!!

Föräkringsbolag VILL INTE betala ut pengar och gör det mesta för att slippa!!!!:mad:
 
Sv: Han hade cancer

Det är precis sånna grejer som gör att man tänker "Aldrig mer Folksam!".
Jag är mest sur över att dom säger en sak och sen gör en annan. Well, ska bli intressant och se hur det här slutar.

Vilken tur att dom ändrade sig i ditt fall! :)
 
Sv: Han hade cancer

Det är jag oxå glad för (heja min mamma :bow: ) eftersom jag fick en handikaps% på 12..... Stå på dig!!!
 
Sv: Han hade cancer

I det här fallet är det dock klart att TS inte har ngn rätt till ersättning enligt försäkringsvilkoren!
Sen håller jag med TS om att det är bedrövligt att inte bolagets personal kan ge rätt besked.
PL
 
Sv: Han hade cancer

Oj, jag måste ha missat ditt inlägg tidigare i tråden.
Vi har inte fått reda på vad det var för tumör. Har försökt kontakta djursjukhuset, men dom har så konstiga telefontider som inte riktigt passar våran tidsplanering. I morgon ska vi försöka få tag på dom, så då får vi förhoppningsvis reda på vad det rör sig om :)
 
Sv: Han hade cancer

Visst är det så! Klart att försäkringsbolagen inte VILL betala ut pengar om det inte är solklara fall, de vill ju TJÄNA pengar. Skitjobbigt att man alltid måste slåss för att få rätt.

Har turen att ha en pappa som jobbat på ett av våra större bolag, så han vet hur man ska gå tillväga när det krisar. Har varit bra att ha honom när det gällt försäkringsfrågor ett flertal gånger och han har dessutom alltid hjälpt mina vänner!:love:

Kan tillägga att han tyckte om att jobba där, men var så förbannat trött på bolagets sätt att lura små människor så han har faktiskt slutat där. Han är alldeles för ärlig lilla pappsen!;)
 
Sv: Han hade cancer

Beklagar verkligen sorgen, men det måste ju ändå kännas skönt att veta att det inte fanns något att göra under dom omständigheterna som rådde..

hoppas det löser sig med försäkringen och allt runt omkring! många kramar till dig.
 
Sv: Han hade cancer

Här handlar det ju inte om att tjäna pengar för försäkringsbolaget, utan att förlora.
Det är din premie och självrisk som höjs om försäkringar ska täcka allt och från första dagen. Då kan man ju ha hunden olycksfallsförsäkrad och sedan teckna en försäkring innan veterinärbesöket om hunden skulle bli sjuk.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 336
Senast: Lillefrun
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 966
Senast: manda
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det ÄR bra saker i mitt liv nu. Somexempel att jag ska få en hund DENHÄR VECKAN! Och endel andra saker också som är mycket mera...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp