Monkie
Trådstartare
Mötte ett par med en lös, jättestor hund, såg ut som en schäfer men mer grå och större. När de närmar sig utan att koppla hunden ropar jag. Jag har hört dem gasta efter hunden på nån kilometers håll så nån jättelydnad kan de inte ha.
Kvinnan ropar på lite avstånd " har du hund". Nä, svarar jag, varpå kvinnan väljer att ha hunden lös och den lyssnar inte på hennes kommando utan kommer mot mig.
Den har rest ragg, spänd hållning och lite höjd, stel svans, stirrar. Jag blir rädd! Kvinnan ropar, "Han är snäll"! Inte ser han särskilt vänlig ut iallafall....
Jag säger med lugn röst Hej till hunden och fortsätter bort, och hunden följer mig. Till slut lyssnar den på kvinnan och lämnar mig.
Förmodligen var den snäll, men jag tyckte det var en obehaglig situation.
Vad betyder egentligen hundens kroppsspråk?
Kvinnan ropar på lite avstånd " har du hund". Nä, svarar jag, varpå kvinnan väljer att ha hunden lös och den lyssnar inte på hennes kommando utan kommer mot mig.
Den har rest ragg, spänd hållning och lite höjd, stel svans, stirrar. Jag blir rädd! Kvinnan ropar, "Han är snäll"! Inte ser han särskilt vänlig ut iallafall....
Jag säger med lugn röst Hej till hunden och fortsätter bort, och hunden följer mig. Till slut lyssnar den på kvinnan och lämnar mig.
Förmodligen var den snäll, men jag tyckte det var en obehaglig situation.
Vad betyder egentligen hundens kroppsspråk?