Hämta kattungen

_FiA_

Trådstartare
jag ska hämta min 12 veckors kattunge nästa helg. Tyvärr så har jag ingen möjlighet att hämta på fredagen och på lördagen hade uppfödare redan 3 person som ska hämta sina kattungar så tyckte det blev för mycket om jag också skulle komma. Därför kommer jag hämta honom på söndagen. Det jag undrar är att jag jobbar på måndagen, men jobbar halvtid och blir borta 4 och en halvtimme ungefär. Är det dumt att lämna kattungen ensam när den precis kommit till ett nytt ställe?. alternativet är att jag väntar en vecka till (vill verkligen inte :( ) och hämtar på lördagen så han får sällskap hela söndagen.
 
Sv: Hämta kattungen

Jag hade väntat till nästa helg men jag tror inte att det är någon fara att lämna kattungen en så liten stund.
 
Sv: Hämta kattungen

Som uppfödare hade jag nog uppskattat om du väntat till nästa helg. Det är bättre för kattungen så man bör faktiskt bortse från sig egen vilja där.
En vecka hit eller dit spelar väl inget roll, man ska ju ha dom i många många år.
 
Sv: Hämta kattungen

Jag är inte så mycket kattmänniska egentligen, men hade utan tvekan väntat en vecka till med att hämta kattungen.

Om det inte blir för stressigt osv för uppfödaren och katterna så kanske du kan komma och hälsa på utan att ta med kattungen hem nästa söndag? Då får du ju ändå träffa dem osv.
 
Sv: Hämta kattungen

Håller med de övriga, men om du har ett jobb där du har möjlighet att ta ut en dag ledigt med såhär kort varsel så kan det ju vara ett alternativ att ta måndagen ledigt om du absolut vill hämta kattungen den helgen :) Vilket jag förstår, man längtar ju så mycket efter sin nya familjemedlem!
 
Sv: Hämta kattungen

tack för era svar, hade tur att en annan tjej inte skulle komma så det gick bra att jag hämtar honom på lördagen :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 977
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 549
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 650
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 653
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp